Gå til innhold

Hjelp! Underlivet har falt ned...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjet nå nettopp, og da kjente jeg at skjeden var sperret av en slags rund ball, og det gikk noe avlangt og takkete oppover mellom kjønnsleppene. Gjetter at det må være enten livmora eller urinblæra som har falt ned... Hulk!

Fødte et barn for 5 mnd siden, og underlivet har vært helt i orden siden da, så dette var helt uventet! Det er ingen smerter, men samleie blir jo ikke mulig framover siden inngangen er sperret! Er det snakk om omfattende operasjon?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sånn, 11 år etter fødsel. Man kan fint ha sex for det altså. :-) Er nok en variant av skjedefremfall.

Skrevet

Trenger jeg ikke gå til lege engang da? Stapper man det bare inn :-P

Skrevet

Trenger jeg ikke gå til lege engang? Stapper man det bare inn :-P

Skrevet

Kan være livmorfremfall, dette kan fikses med en operasjon. Ta kontakt med fastlegen for henvisning.

Skrevet

det kan være så "enkelt" som skjedefremfall, da er det ikke sikkert du behøver gjøre noe med det. Er liksom som om skjedeveggene kollapser og går mot hverandre og litt ned.

Dette er ikke smertefullt som regel, og det fungerer helt fint under sex. Skjedeveggene presses til siden da, så du kan jo bare prøve med en tampong, finger eller noe annet, og se om det går like greit som før.

Er det livmorfremfall kan det fikses ved operasjon evt.

Dette er grunnen til at knipeøvelser er så viktig!

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme. Fikk det noen måneder etter jeg fikk nr 2. Var nok litt for ivrig med tunge løft og trening like etter fødsel. Gjør knipeøvelser i massevis. Gå ofte på do og tøm blæren skikkelig. Jeg er nå helt kvitt problemet. Lykke til

Skrevet

HI her. Hadde helt glemt å gjøre knipeøvelser etter fødselen, og tenkte nok at det bare var eldre kvinner som opplevde at ting datt ned. Nå angrer jeg :-(

Har begynt å gjøre knipeøvelser nå, særlig mens jeg ligger for da er ting på sin rette plass. Men det er kanskje like greit å gjøre dem når man står og går også?

Synes at "greiene" har flyttet seg en cm oppover i skjeden, men det kan være innbildning!

Kvelden og morgenen før det skjedde hadde jeg tatt mange sit-ups. I kveld leste jeg at sit-ups er noe av det verste man kan gjøre :-P Men det er ikke så lett å vite alt heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...