Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Dere som har startet opp i høst, har dere kommet skikkelig i gang? her er det fortsatt litt tøffe tak - både i barnehagen og hjemme. Men, er forbedringer, så må vel bli bra.... Litt leit og vondt for både barn og foreldre enda her hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Hvor gammelt er barnet ditt? Min begynte på onsdag, syns d er skikkelig tøft! Han er bare 10 mnd, og forstår ikke så mye av det enda. Ser ut til at han trives og koser seg de få timene han tilbringer i bhg ila dagen. Men jeg må si jeg gruer meg til han oppdager virkligheten... Jeg har ikke begynt å jobbe selv enda, men valgte å la han begynne nå slik at han skal få en lang og rolig tilvenning med korte dager. Begynner å jobbe om 1,5 uke, og da blir det jo harde og lange dager både for mor og barn.. Akkurat nå er det verst for meg, tror jeg. Gråter mye, gråter på en måte jeg aldri har gjort. Føler meg som en fæl mor! Skikkelig tøft!! Skal ikke gjøre det på samme måten når jeg skal ha nr. 2. Da skal jeg heller ta meg kveldsarbeid og ha kontantstøtte til barnet er minst 1,5 år.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Tror du har valgt fornuftig løsning jeg. Barnet mitt var 15 mnd når han begynte, og begynte samtig som jeg startet å jobbe. Det betyr jo bare noen korte dager med tilvenning, før hverdagen virkelig er der. Det er ikke sikkert dere vil få noen voldsom reaksjon - fordi han er såpass liten at barnet lett tilpasser seg det nye og glemmer hvordan det var før - hjemme med mor. Det er mitt 4. barn, men den hardeste tilvenningen. De andre har vært større når de har begynt (2,5 år, 3 år og 1år10 mnd). Føler at mitt barn er for lite til å skjønne noe av "vitsen" med barnehage, men for stor til å bare godta. Huff, ikke lett dette. Lykke til med jobb start!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå