Gå til innhold

Dere som jobber turnus, er dere fornøyde med det eller ønsker dere egentlig å jobbe dagtid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer turnusjobb (helst dag/kveld, ikke natt). Ønsker egentlig litt tid hjemme på dagtid uten barn, for å få litt bedre tid når de er hjemme. Men, kan jo godt hende at det ulempene med turnus er større en fordelene, slik at det egnentlg er dumt å i det hele tatt tenke på. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne jobbet dagtid, men ikke på bekostning av å måtte ha en kjedeligere jobb.

 

Det verste med turnus er jul og 17.mai. Av en eller annen grunn kommer jeg dårlig ut hvert år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt:

fri på dagtid innimellom

perioder medlangfri(avhengig av turnus selvfølgelig...)

Mulighet til å hente tidlig of levere sent i bhg.

 

Negativt:

jobbe helg/høytidsdager

slitsom å jobbe langt utover kvelden/natten eller tidlig om morgenen avhengog om du er a eller b menneske.

Ikke ha fri når andre har fri... alltid sjekke kalender før du kan gjøre avtale.

 

Jeg blir mer sliten av å jobbe turnus(selv om jeg liker det ganske godt), noen får problemer med søvn pga uregelmessigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke drømt om noe annet enn å jobbe turnus. Jeg har en kjempefin turnus, som gir følelsen av å ha mye fri. Dessuten er det veldig lett å skaffe seg fri ved å bytte vakter med andre eller ta fri og jobbe inne senere.

Den eneste ulempen er at mannen også jobber turnus, noe som gjør at ting kan kræsje litt. Vi har ikke prøvd ut dette i praksis ennå da jeg har vært i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i å jobbe dag og kvelder. Kunne ikke tenkt meg en jobb med bare dagvakter. Helger derimot er virkelig kjedelig og ødelegger en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg jobber 100%. i dag og aften turnus. med 3 hver helg. Helt ok. Nå har vi bestemor som dagmamma. Så jeg kan være hjemme med lille tuppa de dagene jeg skal på seinvakt og de dagene jeg har fri innimellom. jeg synes det er litt godt, slipper opp kjempe tidlig hver morgen.

Ellers er det ganske slitsomt med først en hel dag med henne før jeg skal på jobb.

 

og litt trist med helgejobbing.

 

men trives godt i jobben da, veier litt opp for det. Verst er det med jula. og bursdager. som har en merkelig tendens til å havne på mine senvakter og helgejobbinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...