Gå til innhold

Biff Stroganof

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri laget dette før og googlet etter oppskrift, men alle er jo helt ulike! Noen står med seterrømee, andre med lettrømme, noen med både fløte og rømme, noen med hvitløk, noen uten hvitløk, noen med 1 dl kraft, andre med 4-5 dl kraft (og hvordan lager man kraft da?), noen med paprika, noen uten, noen med rødbeter...rødvin?

Hva er deres favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager den med (2pers)

350 gr biff,

3sopp,

en halv løk

1.5-2 dl lettrømme

ca 2 ss tomatpurre

salt og pepper

1 dl kraft (kommer av biff kjøttet, evt tilsett litt vann på slutten av biffens steketid før du hiver det oppi en gryte med alt det andre)

p.s du smaker om du må ha litt mer rømme eller tomatpurre ;-)

Den er blitt laget til maaange over flere år og har blitt de flestes favoritt!

Den smaker rett å slett helt fantastisk selv om kanskje ikke oppskriften ser så avansert og delikat ut. Anbefaler deg på det sterkeste å prøve !

Serverer med stekte potetbåter når sambo bestemmer,

og ris til andre anledninger. Pluss salat og baguett! nam nam.

Vi skal faktisk ha dette i dag. hihi

Skrevet

Min favoritt er med karbonadedeig, tomatpurè, fløte, kjøttbuljong, hvitløk og løk. mmm nå vet jeg hva vi skal til middag i dag:-D

Skrevet

Tusen takk! Vil gjerne ha det enkelt :-)

Kan du skrive fremgangsmåte også?

Skrevet

Hmm, fremgangsmåten ja:-D Nå vet jeg ikke helt hva du skal ha til, men ville satt i gang ris og gjort klar salat før du begynner på gryten.

ha en stekepanne til å steke i, og en middels stor gryte klar til å legge over de andre ingrediensene i.

- Kutt kjøttet i strimler, stek til de er "halvveis" gjennomstekt, da får du ett mørere resultat .Her kan du godt tilsette litt salt og pepper, og 1 dl vann.

- legg det halvferdige kjøttet oppi gryta som du setter på middels temp, sammen med 1 ss smør

- brun løken, så opp i gryta

Så tilsetter du resten av ingred i gryten, når kraften har begynt å¨småkoke tilsetter du tomatpurren. kan got vente 2 min før du begynner å prøve smake på hva du trenger mer av .

Håper det var forståelig nok, hehe. Jeg er ikke ett forklarings menneske ;)

Skrevet

Denne oppskriften er egentlig laget med

1 dl seterrømme og 2 ss lett rømme.

Men har gått over til å bare bruke lettrømme siden jeg aldri bruker seterrømmen ellers.. :-)

Skrevet

Tusen takk! Du forklarte helt fint :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...