Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Hei, Er i full jobb og studerer fulltid, men blir nå sykemeldt fra arbeidet ettersom det blir en for stor arbeidsmengde med for mange ild i jernet. Må jeg da også sykemelde meg fra studiene, eller kan jeg fortsette disse. Jeg har lett og lett rundt på nettet og finner varierende, men få "svar" på dette. Er det noen som har vært i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Nei, du har ikke krav på sykepenger dersom du fortsetter studiene dine. Du bør selv melde fra til NAV for å forhindre at du må tilbakebetale stønad og i værstefall bli anmeldt (dersom beløpet blir for stort) Egentlig ahr du ikke rkav på sykmelding fra jobb heller dersom årsaken til sykmeldingen er for stor arbeidsbelasning fordi du selv har gapet over for mye. Da må du først velge år redusere på de tingene som ikke er inntektsgivende arbeid (i dette tilfelle studier) og konsentrere deg om jobben sin. Et annet alternativ er jo at du søker ulønnet permisjon fra jobb for å fortsette studiene.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 takk for svar. sykemeldingen fra arbeidet er grunnet svangerskapsproblemer, så det er helt etter boka. Vil bare ikke stresse med eksamenslesing hvis det uansett ikke er aktuelt å ta eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå