Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 meg og min datter skal se en film i kveld så fikk vi lyst å se shrek 4? men er den komt ut?? noen som har noen andre gode forslag til en film vi kan se?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Komt? meg og min datter? Hjelpe meg... Shrek 4 er ikke kommet ut på dvd.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Det heter "kommet" og "min datter og jeg" Man bruker stor bokstav i starten av setninger. Jeg håper du har tenkt til å lære deg å skrive før datteren din blir så stor at du skal hjelpe henne med lekser?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Nei, ikke som jeg har sett ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Pleier ikke å henge meg opp i skrivefeil, men kjære vene, dette var irriterende!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Bare til informasjon, 9.37, det heter "tenkt å", ikke "tenkt til å".
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Hvor gammel er hun? Greit å vite før man anbefaler film.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Det kan man selvfølgelig velge, 09:41. Er du helt tett, eller? Du kan ikke finne på grammatikkregler for å ha noe å pirke på, dumma:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Du TROR man kan velge, men det kan man altså ikke. Det er ingenting som heter "tenkt til å", men mange bruker det i dagligtalen og overfører det til skriftspråket. Jeg sier og "tenkt til å " av og til, men jeg skriver det aldri. Du kan ikke kritisere andre for skriveleifer, når du er like ille selv.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Å herre min hatt! Var ikke mange som svarte på spm mitt... Haha.. For noen folk!! Jeg skrev det kjapt. Har faktisk unger som krever sitt her. Glem at jeg spurte i det hele tatt.... Drit og dra kjerringer! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Sliter du ofte med at alt som heter rettskriving og grammatikk blir glemt når du har det travelt? Eller er du bare elendig skriftlig?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 Ja, når jeg har det travelt så driter jeg i rettskriving. Er faktisk viktigere ting her i verden. Ikke min feil at dere har så lite å bry dere om i verden at dere må pirke på alt mulig. Get a life! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Hva med "Prinsessen og frosken"?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #15 Skrevet 4. september 2010 Den har vi sett på kino. Men takk for et seriøst svar. Hun er forresten 7 år. HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #17 Skrevet 4. september 2010 Du må være virkelig dårlig i rettskriving når du ikke evner det når du har det travelt. Rettskriving man kan sitter i ryggmargen som en refleks. Slurvefeil kan selvsagt forekomme, men ikke den formen for slakt av det norske språket du bedriver. Du vet jo ingenting om hva andre i denne tråden har å bry seg med. Det var virkelig et patetisk forsøk på å hevde deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå