Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Fikk akkurat vite at min eks er død. Vi endte ikke ting på en spesielt god måte, men jeg er selvfølgelig likevel trist og sjokkert. Vi var sammen i ca. 2 år fra og til, for ca. 2 år siden. Har snakket med han i etterkant, men blitt mest høflighetsfraser, for å si det sånn. Er så usikker på om jeg skal gå i begravelsen eller ikke. Tenker at han gjorde såpass mye stygt mot meg at jeg egentlig ikke har så mye der å gjøre, men hadde et godt forhold til familien hans. Og at hvis jeg går, er det for å vise dem at sønnen deres var en ålreit fyr hvis dere skjønner...Er i tillegg gravid og ganske langt på vei, så ikke akkurat mulig å skjule. Blir det også teit? Huff, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Burde jeg bare holde meg hjemme, eller hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Hadde jeg ikke hatt noe særlig forhold til familien hans hadde jeg ikke gjort det men om det er mennesker du kommer godt overens med og som du har hatt et godt forhold til hadde jeg vurdert det ja. Ingenting teit med gravidmage
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Med mindre han gjorde ting som er utillgivelig for deg så syns jeg du burde vise han, og aller mest familien hans, denne siste respekten. At du er gravid burde da ikke ha noe å si. Sett deg litt bak i kirken og familien en god klem før du går. Mer kreves ikke av deg. Selvfølgelig må du følge ditt eget hjerte her, men du har jo vært glad i gutten en gang så jeg hadde gått hadde jeg vært deg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Hvorfor skal hun vise en som ikke respekterte henne respekt? Nei, jeg hadde ikke dratt hvis det var min eks. Og han var også en drittsekk.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Om HI hadde et godt forhold til familien, kan hun gå for å vise dem respekt- ikke nødvendigvis for å vise eksen en siste respekt...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Om HI hadde et godt forhold til familien, kan hun gå for å vise dem respekt- ikke nødvendigvis for å vise eksen en siste respekt... Jeg hadde garantert gått om den var min eks det var snakk om..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Man drar i en begravelse for å ta avskjed med personen som blir begravd!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 fordi han er død, kanskje?? Han har ikke bare flyttet til en annen kant av landet. Han skal ha vært litt av en drittsekk for at HI ikke mener han er verdt å ta farvel med.. Jeg hadde gått for å vise min respekt til familien hans.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 ikke bare nødvendigvis BARE for å ta farvel med denne personen? Har du aldri vært i en begravelse til en person du ikke kjenner så godt, men som er veldig viktig for en person du er veldig glad i? For å vise støtte til denne personen? Hi; du må bare gjøre det som er mest riktig for deg. Ingen her inne kan bestemme for deg hva som er "rett og galt".. Følg følelsene dine og samvittigheten din. Jeg har aldri hørt om noen som har angret på å gå i en begravelse, men jeg har hørt om de som angrer for å ikke ha gått...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Høres ikke ut som hun kjenner familien hans så godt.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Hva vil familien hans synes om at du dukker opp? Har han noen ny partner? Hva vil ny partner synes? Hvis din inntreden vil føre til vanskelige følelser for andre som stod han nærmere skal du selvsagt ikke gå. Hvis din deltagelse viser medfølese i en vanskelig tid, og vil bli tatt som respekt, da skal du selvsagt gå.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Jeg kommer nok til å gå i mine ex'ers begravelse om det skjer før jeg er veldig gammel. Selv om ting ikke endte på den beste måten, har jeg delt mye med de og har ett godt forhold til familien dems enda. Møtes vi på byen slår vi av en prat, det gjør jeg med mine ex'er også igrunn. For meg hadde det vært feil å ikke komme i begravelsen. Om jeg hadde vært gravid eller ei hadde det ikke hatt noe å si. Min ex dukket opp i begravelsen til min bestemor, han er far til mine barn så han er jo endel av familien men ikke på den måten lenger. Jeg syns det var veldig hyggelig, for ungene hadde det ikke noe å si tror jeg for han tutet hele tiden. Han syns begravelser er kjempe trist og ille, mens jeg og resten av min familie ikke syns begravelse er så ille når mennesket er gammelt. Hun hadde levdt ett godt liv i 88år, og vi merket hun syns det var godt da livet dabbet ut.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 HI Jeg har bestemt meg for å gå. Som noen her sier, jeg vil sannsynligvis angre om jeg ikke gjør det. Og jeg er rimelig sikker på at særlig moren hans vil sette pris på det.Så det blir for deres skyld, bittelitt for hans, og faktisk også for min egen. Takk for svar.
selma07 og engel Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Mannen er død.. dette er din siste sjanse til å ta farvel med han, vise familien hans respekt, og ikke minst være et stort menneske som viser evnen til å tilgi! Du har jo vært sammen med han i 2 år, og det var vel fordi han var en person du var glad i.. Jeg hadde gått dersom jeg var deg. Det at du er gravid viser jo bare at du har gått videre i livet, og det er jo en naturlig ting å gjøre etter et brudd.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #15 Skrevet 4. september 2010 HI Han har ingen ny partner, og har bare hatt ett forhold. (Med meg.) Jeg håper og tror at min tilstedeværelse kun vil vise respekt og medfølelse, så jeg kommer til å gå. Så får jeg se om jeg bare holder meg i bakgrunnen, eller om jeg går og gir moren og faren en klem. Hadde svært godt forhold til dem når jeg var sammen med sønnen, og faktisk litt kontakt med moren etterpå også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå