Gå til innhold

Flytte sjau noen uker termin..


Miessi

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi bekreftet at vi sannsynligvis må flytte om ca en mnd, dette blir vel noen uker før termin. Dette blir nok tungt og det vil ta lang tid med hele flyttingen. Jeg skulle gjerne ha kommet meg til ikea for å få kjøpt inn litt forskjellig, men nærmeste ikea er nok i Sverige og dette innebærer 8-9 timers kjøring. Kjøreturen vil nok ta mye lengre siden jeg sannsynligvis ikke klarer å sitte så lenge i bilen. Blir også utrolig mye mer utgifter i mnd med å flytte til denne nye leiligheten, men vi er nok nød til det.

 

Dette kommer nok til å utløse fødselen. Jeg måtte bare få dette ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan jo bestille på nett fra ikea og.

alltid styr å flytte men er jo greit å slippe styret med en nyfødt på armen da...

ta det rolig og ikke overbelaste deg... er vel det eneste rådet man kan gi.

 

så har man jo det eneste jeg synest er positivt med flyttingen da...

hive hive hive...

det man ikke har verken sett eller brukt på ca 1/2 år har man sikkert ikke behov for.

 

skjønner godt at du måtte få dette ut, det er jo et svært prosjekt når man egentlig skal ta det rolig og lade opp til fødselen...

 

masse lykke til ihvertfall !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flytta midt oppi termin før og gikk helt fint. Det du kan gjøre er jo å finne alt du vil ha på nettsiden til Ikea og så få samboeren din og en kamerat til å handle det inn for deg? Da kan jo du pusle litt med pakking til flytting imens og slippe stresset med lang biltur og butikk.

 

Vi flytta i nytt hus for 2 måneder siden, og jeg har pakka ned gamle huset helt alene, mennene i familien bært alt. I tillegg har vi pussa opp alle rom i hele huset, så jeg har tapetsert, malt osv selv om jeg er høygravid.

 

Det har gått helt fint med meg til tross for at jeg har to i magen, jeg tar bare oftere pause enn før og prøver å ikke stresse meg selv opp mentalt og flinkere å delegere ansvar over på andre som gjerne vil hjelpe.

 

Så ta dette med godt mot, du skal se det går bra bare du prøver å ikke stresse for mye, babyen kommer når den vil enten det er før, midt i flytting eller etter flyttinga, og det går bra uannsett :)

 

Masse lykke til, håper dere rekker komme dere i ny leilighet før babyen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me-mommy...?venter nr 3:

Takk for et fint svar og gode råd. :) Men vet du om det er mulig å bestille alle typer varer fra ikea på nett, sånne småting også?

Det er jo ikke så lang tid jeg flyttet hit, så jeg har nok ikke mye som skal kastes. Men fordelen med at jeg nettopp har flyttet hit er at jeg har godt oversikt over tingene.

 

osima venter 2 små:

Takk for et fint svar :) Dette med å sende samboeren min på handletur er ikke så dum ide alikevel. Jeg kan jo som sagt bestemme alt på nettsiden og bare sende dem avgåre. Er jo egentlig ikke så glad i å gå i store butikker, så det passer meg ypperlig. :)

 

Ser at det ikke er så ille som jeg først tenkte at det skulle være, det er jo trossalt flere som har vært gjennom dette rett før fødsel. Får sikkert hjelp fra familien til dette. Må nok begynne å roe meg ned med det stresset og ta ting som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekner med at man kan bestille det meste...

holder på å skaffe meg oversikt over ting i huset, hadde ett håp om å bli kvitt en del til den nye beibissen kommer... meeeen ting tar tid... hehe.. går ikke så fort med meg lenger...

 

kose deg med pakking og flytting men la go`stolen stå igjen til du er ferdig med ditt sånn at du kan sette deg ned å slappe av litt og ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må nesten få det sjekket så jeg vet hvilke muligheter jeg har :)

 

Blir nok mye styr, men skal prøve å ta det litt med ro så det ikke blir alt for stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt med den flyttinga, men det går nok greit skal du se!

Her er vi snart ferdige med å flytte, har snart drevet i 2 uker nå! Mye slit, men vi gleder oss masse til å innrede eget rom til den lille! Er ikke mye jeg sliter da, men gubben blir nok liggende rett ut i flere dager når vi er ferdige!

Lykke til med flyttinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi faktisk fått vite at leiligheten blir ikke ferdig før begynnelsen av november. Jeg har jo termin 9 nov og da blir det veldig lite med tid hvis han ikke har kommet til verden før det da. Men man får vel mange hjelpere og dette skal nok gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...