Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Holder på med min første oppgave på høyskole nå. Temaet er sosial struktur. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å skrive 6-8 sider om dette her?! Er på 1,5 nå og regner med at jeg ikke kommer til å ha mer å skrive om etter en 3-4 sider Hva kan jeg gjøre for å finne mer stoff? Må alle sidene være fulle, eller kan innledningen være på en halv side feks? Har heller ikke fått noen mal på hvordan oppgaven skal se ut.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Du bør snakke med veilederen din, du kan godt ha en innledning nå. Sliter selv med en oppgave i geografi som må være på 2300-3000ord, sliter ordentlig med å komme igang:(
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Du bør snakke med veilederen din, du kan godt ha en innledning nå. Sliter selv med en oppgave i geografi som må være på 2300-3000ord, sliter ordentlig med å komme igang:(
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Hva er problemstillingen da? Sjekk på biblioteket etter mer stoff Utvid problemstillingen bare skriv ukritisk, alt du kommer på, og sjekk etterpå om alt kan brukes Søk hjelp hos veileder søk hjelp hos medstudenter Ja, alle sidene skal være fulle. Tipper du skal ha strl. 12 og halvannen linjeavstand. Noe mer "mal" enn det er der vel ikke:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Hvor mange ord skal oppgaven være på? En halv side med innledning og avslutning er fint. Sosial struktur? Studerer du til å bli sosionom. Det gjør jeg, siste året og begrepet høres veldig kjent ut.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Det som teller er ikke hvor mange ark det kan printes ut på, men hvor mye av dem som er dekket av tekst. så om du har en halv side innledning og 3 sider oppgave, så blir ikke dette 4 sider bare fordi du legger innledningen på en side for seg selv. Søk i litteratur og fagartikler, sett to eller flere opp mot hverandre og drøft dem, og legg inn egne vurderinger og tanker. Se om det kan passe å ta med noen avsnitt hvor du forklarer ulike begreper, ser på hva ulike forfattere legger i de samme begrepene osv. Skriftstr 12 og 1,5 linjeavstand er vel standard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå