Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Har dere evt noen andre forslag til noe som passer bedre sammen med Sophie?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Kristoffer syns jeg er veldig fint:) Men liker også: Markus, Timian, Leon, Leander, Sindre og Mikael
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Liker ikke Simen. Men liker veldig godt Sophie for det heter jenta mi, lillebroren hennes heter Bastian.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Kjenner til et søskenpar som heter Sophie og SinOn. De er veldig søte, så gode assosiasjoner til de navnene.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 HI her:) Bastian var veldig skjønt:) Liker også Sander, men det blir kanskje litt feil når han blir eldre? Vanskelig med guttenavn syns jeg, så greit med litt tips:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Sophie er engelsk og Simen uttales "sæd" på engelsk, så de navnene blir tåpelige sammen. Simon passer fint til Sophie, og er dessuten et nydelig navn.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Skriv nå for all del SoFie med F, og ikke ph. Hvis ikke blir det fonetisk "såofi" og det er vel Sofie det skal uttales? Med mindre man faktisk har opprinnelse som gir grunnlag for en slik uttalelse såklart.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Timian...da tenker jeg...Baisilikum og Koreander.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Synes Sophia og Simon var fint sammen
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Sofie synes jeg er det fineste jentenavnet vi har i Norge. Hadde det ikke vært for at venninnen min kom på det først hadde det ikke vært tvil om hva datteren vår skulle hete.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 "Liker også Sander, men det blir kanskje litt feil når han blir eldre?" Hva i all verden mener du med det?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Enig! Mye phinere med f, ph er pretensiøst med mindre man har utenlandsk phamilie e.l.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Synes Simon er finere enn Simen. Simen er så veldig likt sæd på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #15 Skrevet 4. september 2010 HI her. Sophie med ph er allerede for sent å forandre på, dette er navnet jeg har gitt datteren min på 3 år. Og jeg trenger igrunn hjelp til nummer 2, som jeg nå vet blir en gutt:) Simon går an ja, men ikke helt favoritt. Trenger absolutt ikke være samme forbokstav:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #16 Skrevet 4. september 2010 Fint hvis du dropper overpompøse ph og skriver Sofie.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #17 Skrevet 4. september 2010 Som ei gammel dame sa om bærumsfamilien sin: Dem er faen meg så fine på det at dem skriver fitte med ph! Phitte, hehe...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #18 Skrevet 4. september 2010 Kanskj du skal tenke litt til, kjøpe en navnebok feks? Du finner sikkert noe du liker til slutt:-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #19 Skrevet 4. september 2010 Tomas,da? Med h kanskje så det passer til Sophie. Sophie og Thomas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå