Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Dattern min begynte i første klasse og på sfo nå i høst. Hun trives veldig godt på skolen men er ikke så alt for glad i å gå på sfo. De driver å bygger om litt på sfo nå så da er de en del ute på turer og sånn og ellers bruker de klasserom, gymsalen og kjøkkenet inne på skolen. Blir veldig dårlig med rutiner og forustigbarhet noe min datter trenger da hun er veldig sjenert. De er forskjellige steder hele tiden og det virker ikke som det er så mye ro i løpet av de timene hun er der. Sfo bygget ventes å være ferdig i løpt av oktober/begynnelsen av november. Jeg lurer litt på om jeg skal ta dattern min ut av sfo frem til de er ferdig med å bygge slik at hun slipper å bli dratt frem og tilbake mellom gymsaler, klasserom og turer utenfor skolen. Dagmammaen til lillebroren hennes bor 2 min unna skolen og har mulighet til å ha henne frem til november. Det vil bli mye mere ro der og hun har 1 barn til på 4 år itillegg til lillebror på 3 år. Ser for meg at det vil være "tryggere" for henne. Samtidig er jeg litt redd for å ta henne ut av sfo nå og så la henne begynne igjen i november. Vil hun da falle utenfor og få vanskeligheter med å komme med i leker osv siden hun da blir "ny" der. Hun går jo sammen men med flere fra klassen så hun kommer jo til å kjenne mange av barna. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Ingen som har noen tips eller råd?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 skjønner godt at du er fristet til å la henne vente, og det kan jo være bra. For da kan hun først bli godt kjent på skolen før hun starter sfo, på den andre siden er det ofte en prosess de må gjennom og det kan være at det blir det samme om hun starter nå eller om hun starter i november. Ikke lett å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå