Gå til innhold

Konfirmasjon. Hva gir man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nevø skal konfirmeres og ønsker seg selvfølgelig bare penger.

Hvor mye gir man da?

Er for eksempel 1000 kr for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga 1000 til han jeg var fadder på. Synes kanskje det er litt mye om du ikke er fadder?

800 kr kanskje?

Skrevet

Som tante er kanskje mellom 800-1500 kr greit. Det spørs litt hvor nære dere er.

Skrevet

Vi ga 1000 kr til min manns niese. Synes det er akkurat passe.

Men det kommer jo helt an på økonomien, for oss betyr ikke 1000 kr så mye, for andre er det nødvendige penger for å kunne kjøpe mat i en uke.

Skrevet

I vår familie har søsken (tanter og onkler til konfirmasjonen) blitt enige om en sum slik at alle gir likt. Det har de siste årene vært ca 700-1000 kroner

Skrevet

Takk for svar. Da tenkte jeg ikke så feil, og lander på 1000 kr:)

Skrevet

Du har en heldig nevø: ) Jeg syns 1000kr er veldg mye penger, sikkert fordi jeg er student selv og ikke har så mye å rutte med. Jeg syns 500 er mer enn nok.

Skrevet

Hadde jeg vært student så hadde jeg nok begrenset det ja, men i og med at jeg er 30+ med mann, barn og jobb så synes jeg at vi må gi litt mer.

Synes egentlig også at 1000 er mye, derfor jeg luftet det her. Har ikke vært i konfirmasjon før og aner egentlig ikke hva som er vanlig.

Hilsen HI.

Skrevet

Jeg er så sær at jeg ikke godtar ønsket om penger med mindre det er noe spessielt de planlegger å bruke pengene på, som jeg vil være med på. Det går fint ann å gi ting de ikke sier de ønsker seg og som de muligens ikke kommer til å verdsette før om 20 år.

Skrevet

Det er jeg også litt enig i, men jeg aner ikke hva det skulle være. En jente kunne jo fått et fint smykke eller noe, men det er så mye vanskeligere til gutt.... Noen forslag? Han sparer til moped og pc, så han har jo planer for omsetningen:)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...