Gå til innhold

Lunchtips,1 pers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er lei av brødskiver!!!

Hva lager dere for noe godt til dere selv på dagtid?

Gjerne noe lettvint og raskt...

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett er enkelt og veldig godt!

Kan ha mye rart oppi den el ved siden av:)

Skrevet

Omelett med ost og/eller potetbitar og purre. Og så deler eg eit par tomatar i båtar, krydrar dei med grovkverna salt og pepper og steiker dei til dei er mjuke (steik på begge sider). Kjempegodt!

Skrevet

Jeg ville gjerne foreslått en bøffelmozzarellaost, litt salat og mange cherrytomater. Det har jeg spist en del av i det siste til lunsj.

Helt til jeg i går fikk vite at osten er trukket fra markedet pga. mulig e coli. Sjekket pakket og produktnummer og holdbarhetsdato stemte overens med nr på advarselen og de partiene som var trukket.

Så nå anbefaler jeg ikke det.. hehe:)

Skrevet

Lager en salat som kan stå noen dager i kjøleskapet, tar med i en matboks på jobb, har gjerne litt hjemmelaget dressing i en mindre boks og heller over når jeg skal spise. Lager salat av salat, omat, agurk, mais og fetaost. Så har jeg oppi rester fra forskjellige middager, f.eks kyllingfilet, biff, skinkebiff, revet hvitost osv :)

Skrevet

Lag salat med masse snadder oppi. Ingrediensene holder seg fint i kjøleskapet så tar du det du har lyst på den dagen. Blomkål, salat, tomat, egg, tunfisk, bønner, cottage cheese, scampi, kyllingbiter, mais, ostebiter, paprika osv... Dressing av litt olje, balsamicoeddik og krydder. Kjempegodt og lett å variere.

Skrevet

Salat, feks en med fetaost og oliven i, ristet brød ved siden av med litt olje og gnidd med et hvitløksfedd..mmm...

Skrevet

Avokado, tomat, usaltet cashewnøtter, god olivenolje

Cottage cheese, med grønnsaker oppi

Pastasalat: pasta, ruccola, paprika, olivenolje, fetaost/osteterninger

Fiberrik knekkebrød (sætre sine, tror jeg)

Kokte egg, salat, agurk, evt andre grønnsaker med yoghurt naturell

Men jeg lager bare dette om jeg er hjemme. På jobb handler jeg i salatbaren, og da blir det ofte det tredje alternativet jeg spiser.

Skrevet

dytter i vei!

karbonadesmørbrød

ostesmørbrød

skinkesalat

ristet brød

hm... kom med forslag, er så matlei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...