Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Min sønn på 5 år var uheldig og kastet en hardplastleke på lillebroren sin på 4 mnd..en ganske stor actionfigur..han er ganske sterk og det så ut som om det var skikkelig kraft i kastet(jeg klarte ikke kaste meg etter den før den traff broren rett i hodet) Så nå sitter jeg her og bekymrer meg...hvor mye slag tåler et barnehode? Han skreik da det skjedde, men ser ikke noe "forskjell" på barnet...ikke fått kul eller blåmerke som jeg kan se...dakar liten:(
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Hvis han ikke mistet bevisstheten så er det sjeldent noe å tenke på. De tåler endel, heldigvis. Hvis det, mot formodning, er noe galt så blir han nok sutrete og grinete utover kvelden. Ellers er nok alt oK:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 sikker?er så redd for hjernerystelse og alt slikt:( mannen min ville dra på legevakta(hans første barn), men jeg vet ikke om det er nødvendig?Han er sovna nå
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Jeg synes det blir drastisk å dra ungen ned på legevakta seint på kvelden, så lenge hun ikke viser tegn til å ha det dårlig. Jeg er sikker på at det er ok så lenge ungen ikke har besvimt, men hva med å ringe og få det bekrefta? Beroliger nok deg og far mye bedre enn råd fra anonym:) Det er sykepleiere som svarer på tlf og de pleier å ha god peiling og kan gi råd til de bekymrede:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Ja jeg synes vell også det er litt drastisk...han virker helt fin..iallefall foreløbi...bør jeg sjekke han inatt(han sover fra 8 til 8)? (vet ikke om jeg tør ringe legevakta:P )
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Min sønn datt med hodet først fra stellebordet og ned på fliselagt gulv da han var 4 mnd. Vi dro på barneavd på Ahus for en sjekk og alt var fint. De som jobbet der sa at barn tåler utrolig mye mer enn hva vi foreldre tror. De burde jo absolutt vite det. Så om han ikke viser tegn til å være dårlig ville jeg prøvd å slappe av, eventuelt så kan du jo ringe legevakten og snakke med de og høre hva de anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 20: 45: åj uff så uheldig han var da! bra det gikk så bra da! Ja de tåler vell en støyt, men kan jeg merke noe imorgen?Hva er tegna jeg skal legge merke til?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Kvalme og oppkast er vanlig ved hjernerystelse. Så om han spiser som vanlig og ikke virker mer trøtt og døsen enn før så hadde jeg ikke bekymret meg. De tåler en god del mer enn hva vi foreldre tror..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 det her skjedde tidligere i formiddag. Han har kanskje sovet LITT mer enn vanlig...hum eller det er kanskje noe jeg tror siden jeg er bekymra...:S Han har vært litt småsutrete idag(ikke særlig uvanlig), men ble smøre blid nå ikveld og lo og smiiilte og drakk masse melk!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Hvis man føler seg usikker og engstelig så kan man iallefall ringe legevakta. Det har jeg gjort ved et par anledninger. De er jo bare hyggelige og imøtekommende, og man blir litt roligere + man slipper å ta turen...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Min 2,5 åring mista babycallen i hodet på lille på 5 mnd for et par uker siden. Fikk en skikkelig kul i panna. Tenkte ikke noe mere over det da... Men utover kvelden ble lille veldig grinete. Fikk litt panikk og ringte legevakta. Legen ringte meg opp igjen etterpå. Han sa at de tåler utrolig mye! Så lenge det ikke var forandring i bevissthets nivået hennes fra tidligere, alttså at hun kunne følge oss med blikket som vanlig, reagerte på lyder o.l....så var alt ok! Han mente hun var grinete pga hodepine, og sa jeg skulle gi henne paracet. Det fikk hu, og da sovna ho... Neste dag var ho helt ok. Bare en kul i panna....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 21:46: godt å høre det gikk bra=) Hva med indre blødninger og slikt?(mannen som lurer....)kan det ha skjedd noe som dukker opp i ettertid?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 Jeg foreslår at mannen din ringer legevakta så han får roet seg.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #14 Skrevet 3. september 2010 så dere mener at vi kan bare ta det med ro?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #15 Skrevet 3. september 2010 Ja, det foreslår jeg også! Det er ikke noe i veien for å ringe legevakta og rådføre seg..... Hvis pappa er urolig så kan han ringe og bli beroliget :-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 Det er jo hjerneblødning som evt kan skje... Men så lenge barnet virker vanlig, dvs vanlig kontaktbar er alt ok. Men som andre sier, det skader jo ikke å ringe... Stakkar mannen din... Skjønner jo at man blir engstelig! ... de er vant med mye på legevakta.... Venninna mi datt ned trappa med sinn baby... satt på legevakta og gråt for hun hadde så dårlig samvittighet... da sier legen til henne; hva er det du gråter så for? Tror du at du er den første som mister babyen sin ned trappa" Hehe... Det gikk også helt fint forresten... En liten kul i hodet... 21.46
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #17 Skrevet 4. september 2010 Jeg som skreiv innlegget igår. Alt ser bra ut idag...eneste han våknet 3 ganger inatt(bruker å sove hele natta)men sovnet med en gang... litt sur og grinete(men IKKE uvanlig det)...skal vi bare ta det med ro?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #18 Skrevet 4. september 2010 Ja, så lenge dere får kontakt med ham og han ikke virker sløv eller i veldige smerter, ville jeg tatt det helt med ro.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #19 Skrevet 4. september 2010 Synest egentlig dere burde ringt legevakta, så siler de dere på telefonen om de mener det var unødvendig. . En fireåring er forresten ikke "uheldig" når han kaster en svær action figur hatdt i hode på en baby, da er han SJALU, ikke, uheldig. Er ikke særlig bra å kalle det uheldig, Det er sjalusi, oppmerksomhetssyke etc. Det er helt normalt og helt naturlig, særlig når det dreier seg om halvsøsken blir det nok forsterket. Ta tak i problemet og ikke feie under teppe som uhell. Jeg har to barn selv, de er helsøsken og vi har ikke den ekstra problematikken, men vi måtte vokte en del over baby slik at baby var trygg, det var sjalusi og oppmerksomhetsbehov, en følelse i barnet, som ikke trenger å ha utspring i at dere forskjellsbehandler, men det er en stor livsending for en liten å få søsken. Hadde selv mindre aldersforskjell enn 4 år, med en fire åring kan dere prate itt mer, min er fire nå, og det er mye de forstår. Ikke kall det uhell, for de vet at det er galt, ta barnet ditt på alvor, det får du igjen for.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #20 Skrevet 4. september 2010 Typisk sjalu 5åring, tyder på at dere har gitt ham for lite oppmerksomhet, han bør lære at vold har konsekvenser, men dere må også gripe tak og sørge for at han blir sett på lik linje som lillebror.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #21 Skrevet 4. september 2010 Men kjære vene da??? En fireåring kan da være uheldig akkurat som hvem som helst andre? Man ser jo stor forskjell på om det blir gjort med vilje eller som et uhell vel. Om han bevisst kaster leken mot baby så er det jo så klart noe man tar tak i, vil tro HI hadde gjort det også. Fireåringer har ikke alltid helt kontroll så kan vel tenkes at leken tok en helt anna retning enn hva som var tenkt. Alt en skal vri og vende på. HI skriver han var uheldig, hva med å tro på det da? Og HI det virker som det har gått helt fint med lille baby, men til en anna gang, ring legevakt om dere er bekymret så sparer dere dere for mange bekymringer..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #22 Skrevet 4. september 2010 Er du HELT bortreist i hodet ditt 11:19?? Faders drittkjerring som liksom bare må trykke andre lengre ned....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå