Gå til innhold

3-åring som har uhell i trusa hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sluttet med bleie i mai, og enda er det uhell...HVER dag.. Blir snart sprø jeg. Vet ikke helt hva vi skal gjøre lenger. Hvordan får henne til å si fra føøøør det skjer noe. Verst er det med bæsjen som hun klager over bare kommer for fort. Hver gang sier vi at hun må si ifra så fort hun kjenner noe, og hver gang er det gjort når hun iser ifra.. sukk. Hvordan skal vi angripe dette? Vi prøver å late som ingenting selv om vi minner henne instendig på å si fra hver gang..Har vel hendt at jeg har reagert med skuffelse og irritasjon etter x`te gang med uhell.. Men hva er best reaksjon. Håper noen har noen råd her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger dere henne inn på do selv om hun sier at hun ikke må?

Har dere rutiner på dobesøk? Når i løpet av dagen....

Skrevet

Har hun hatt uhell hver dag siden mai?! Da vil jeg isåfall påstå at hun ikke er klar for bleieslutt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror heller ikke hun er klar...

Min sønn blir strax 3, og han er så absolutt ikke klar. Har prøvd noen ganger, men han klarer ikke si fra... Han blir veldig lei seg når han tisser i buksa, så han forstår jo at det ikke er sånn det skal være. Men som sagt, han merker ikke når han må...

Skrevet

Vi prøver å følge henne, men hun nekter som oftest og sier hun ikke må.. Blir helt ulykkelig jeg. Har vi gjort feil her..? Hun hadde en fin periode etter bleieslutt uten uhell, men så begynte det altså i sommer. Går litt i bølger. Var fint en periode for en ukes tid siden, men så er det pån igjen.. Kan jo ikke akkurat ta på bleie igjen nå, da.. Hun er helt tørr om natten da.. Aldri uhell om natten iallefall.

Skrevet

Uhell hver dag siden mai vil jeg si at helt klart tyder på at hun ikke er klar for det.

Men; er det hun selv som så gjerne vil gå uten bleie, så er det noe annet..

Skrevet

men er det uhell en gang om dagen eller mange ganger om dagen? går hun noen ganger på do, eller kommer alt i trusa?

Skrevet

Er som regel to skift som henger på knaggen når jeg henter henne i barnehagen.. Om hun er hjemme er det 1-2 ganger for dagen i de periodene som har vært ille.. :(

Skrevet

Poden er født i mai, og vi prøvde å slutte den sommeren... Han klarte seg nokså bra, men det var stort sett ETT tisseuhell pr dag..(Heldigvis så bærsjet han på do!) Da oktober kom, fant jeg ut at det begynte å bli kaldt, om han ikke sa fra/ble oppdaget ganske kjapt. På med bleie, på barnehagen, gikk uten hjemme.. Etter jul ville han ikke ha bleie på, og da gikk det kjempeflott... tror ikke han hadde med enn 4-5 uhell på barnehagen det neste halve året...

Har også en på bhg, som jeg mener egentelig ikke er moden, men søskenene sluttet da de var litt over 2, og då "må" han også det... Er ikke helt enig med mor der..

Har forøvrig også en 1 åring som faktisk stort sett "leverer" på potta!! Det syns jeg er beundringsverdigt!!

Skrevet

Sett på bleia igjen.

Med uhell hver dag siden mai, og klager over at det bare kommer for fort er hun tydelig ikke klar enda. Er ikke alle som klarer å slutte selv om de egentlig vil.

Skrevet

Faste dotider er en grei begynnelse. Gå på do selv om hun ikke må/kjenner at hun må. Man klarer alltids å tisse en skvett.

Klistremerker for tørre dager evt. hvert dobesøk?

Ellers har jeg lest en del om sengevæting i og med at jeg har en datter som selv sliter, men kun natterstid. Det er typisk for en del av disse barna at de ikke kjenner at de må på do før de MÅ. Det er altså noe i "varslingsanlegget" som ikke er ferdig utviklet. I såfall er det jo ikke hennes feil og det hjelper ikke å bli sinna, selv om jeg vet alt om at det ikke er like lett å beherske seg innimellom.

Skrevet

Jenta vår sluttet med bleie da hun var to. Hun gikk et halvt år uten et eneste uhell (hun brukte nattbleie). Etter et halvt år så kom uhellene daglig, og det ble verre og verre. Til slutt satt hun i stolen og tissa seg ut. Da begynte vi med bleie igjen. Nå er hun 3,5år og vil gjerne slutte, men hun får det ikke til, for hun glemmer at hun må på do, og kommer på det akkurat når det er for sent. Foreløpig får hun bruke bleie om hun vil, og så går hun uten de dagene hun ønsker det. Det var jo dumt at hun ikke klarte det lenger, men sånn er det bare. Vi får prøve og se framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...