Gå til innhold

Noen som har gode tips til mathandel når man skal unngå MSG / smaksforsterker i mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo i nesten alt vi kjøper av pålegg og ferdigmat, trenger gode konkrete råd til matvarer uten dette stoffet. Prøver ut diett uten MSG, da jeg tror jeg forverer min hudlidelse ved å spise dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forverrer, skulle det være...

Skrevet

Bare kjøp rene varer og ligg unna halvfabrikata og ferdigmat. Da er du på den trygge siden. Det er jo litt mer jobb å lage ting fra bunnen, men det tar ikke så mye tid.

Skrevet

Vi har aldri matvarer med smaksforsterker i hus. Ferdigmat som blant annet posesupper inneholder smaksforsterker. Tror du kan finne det i enkelte kjøttpålegg, leverposteier og slik mat også. Men utvalget er så stort at det er ikke vanskelig finne et alternativ uten. Bare kjøp så ren mat som mulig. Veldig enkelt å lage egen suppe og det smaker mye bedre. Jeg har aldri problemer med å styre unna smaksforsterkere.

Jeg skulle ønske det var enda mer utvalg i kjøttpålegg uten natriumnitrat. Men da må man nok over på økologisk kjøtt og det utvalget er svært begrenset og dyrt:(

Skrevet

Tusen takk for råd, vil også gjerne ha spesifikk informasjon om hvilke type pålegg dere kjøper uten msg, feks leverpostdeig uten msg, finnes det?

Skrevet

cheese doodles er forresten uten msg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...