2flottebarn;) Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Det er jo i nesten alt vi kjøper av pålegg og ferdigmat, trenger gode konkrete råd til matvarer uten dette stoffet. Prøver ut diett uten MSG, da jeg tror jeg forverer min hudlidelse ved å spise dette.
2flottebarn;) Skrevet 3. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 3. september 2010 forverrer, skulle det være...
___ Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Bare kjøp rene varer og ligg unna halvfabrikata og ferdigmat. Da er du på den trygge siden. Det er jo litt mer jobb å lage ting fra bunnen, men det tar ikke så mye tid.
Gjest Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Vi har aldri matvarer med smaksforsterker i hus. Ferdigmat som blant annet posesupper inneholder smaksforsterker. Tror du kan finne det i enkelte kjøttpålegg, leverposteier og slik mat også. Men utvalget er så stort at det er ikke vanskelig finne et alternativ uten. Bare kjøp så ren mat som mulig. Veldig enkelt å lage egen suppe og det smaker mye bedre. Jeg har aldri problemer med å styre unna smaksforsterkere. Jeg skulle ønske det var enda mer utvalg i kjøttpålegg uten natriumnitrat. Men da må man nok over på økologisk kjøtt og det utvalget er svært begrenset og dyrt:(
2flottebarn;) Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 Tusen takk for råd, vil også gjerne ha spesifikk informasjon om hvilke type pålegg dere kjøper uten msg, feks leverpostdeig uten msg, finnes det?
2flottebarn;) Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 cheese doodles er forresten uten msg;)
Gjest Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Økologisk er uten. Gå til slakteren for kjøttvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå