Gå til innhold

Fryse, sylte, tørke, bake......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er født minst 50 år for sent. Jeg har et merkelig matauksbehov. Hvert år plukker jeg blåbær, tyttebær og bringebær i skogen. Jeg bytter til meg jordbær og bringebær. Alt ender i fryseren, det vi ikke spiser med en gang da :-). I dag har jeg forvellet og lakt ned bønner. Senere skal vi lage syleagurker og og koke mange liter tomatsaus. Jeg lager tørkede epler og svisker, plukker urter som jeg tørker til krydder osv. Alt dette er jo egentlig helt unødvendig i dag, men likevel gjør jeg det hvert år.

Er det andre som meg? Skulle jo tro jeg ikke kunne å tak i mat hele vinteren! Smaker godt gjør det heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo mental rekreasjon! :-) Så du lever aldeles ikke på feil tid, hadde du måttet gjøre det for å overleve hadde det jo ikke vært noe kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok hakket råere enn meg, men jeg elsker også å plukke bær og sopp, sylte, safte, tørke og fryde meg over fulle glass i hylla og poser i fryseren. Jeg kjenner så absolutt at jeg har "sankergener" fra steinalderen i meg og det er en egen tilfredsstillelse å ha dyrket, samlet og laget maten selv.

 

Jeg synes det er flott det vi gjør jeg! Tenk på all den gode, sunne og gratis maten som råtner på rot i skoger og veikanter i Norge. Fatter ikke at ikke alle er ute og plukker bær om høsten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...