Nyttårs barn Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Kjøper dere bilde hvert år? Er jo fotografering hvert år, men det bli jo mye bilder etterhvert. Men det er jo koselig å ha. Vi kjøpte bilde i fjor høst og nå er jeg usikker på om vi skal kjåpe et i år også?
Ksenia & Anjem Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Nei kun hvis vi er fornøyde og syns det er kjempefint
Nyttårs barn Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 må vist bestemme oss på forhånd.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Vi kjøpte pakken første bhgåret, også skal vi kjøpe nå som det er siste året i bhg.
Fire småtroll Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Her ble det bestemt på foreldremøte for mange år siden at det holder med fotografering en gang annenhvert år, da får man gjerne med seg ett bilde fra småbarnsavdelingen og ett fra storebarnsavdelingen.. Jeg har hittil beholdt de bildene jeg synes er fine, noen ganger er de ikke så bra og da sender jeg tilbake. Har ett sett med bilder av eldste fra barnehagen og ett sett av nest eldste, resten er sendt tilbake. Så får vi se hvordan det blir med jentene, jeg beholder de som er bra. På "skryteveggen" vår i trappeoppgangen blir det hengende bare ett barnehagebilde av hver unge uansett (pluss 1.klasse, 7.klasse og 10.klasse etterhvert).
camilla^ Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Gruppebilde kjøper vi hvert år. Om bildene er veldig fine kjøper jeg noen få. Barnefar og besteforeldre får da evt i julegave, noe som ikke har skjedd så ofte.
Chupa chups Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Får dere se bildene før dere kjøper? Vi må bestemme oss på forhånd, og det provoserer meg litt, siden vi ikke vet hva vi betaler flere hundre kroner for. Var heldige med bildet første året han gikk i barnehagen. Men hva gjør man hvis bildet ikke er bra, da..
*Rutletutt* Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Vi har kjøpt alle bildene eldstemann har tatt - flotte bilder alle sammen og veldig kjekt å ha:-) Har så langt kjøpt begge gangene lillesøster har tatt også. Vi hadde ikke kjøpt dersom de ikke var bra.
Fire småtroll Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Vi får bildene med hjem til gjennomsyn, innen en uke må vi levere tilbake de vi evt ikke vil ha. Betaler bare for de vi vil beholde. Trodde det var helt normalt jeg, hadde protestert høylytt om jeg måtte bestemme meg for om jeg ville ha dem før jeg hadde sett dem. Har aldri hørt om fotografer som opererer på den måten.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 kjøper hvert år ny g nå men regner med at de tar bilder hvert år.. håper iallefall det.. er siste året til litla og første til minstemann.. kjekt med bilder syns jeg
ariel78 Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Vi får de tilsendt i posten og sender tilbake de vi ikke vil ha. Nå sist tok vi bare søskenbilde av begge barna sammen, blir så mange bilder etterhvert. Gruppebildene har vi kjøpt hvert år, de syns barna det er stas å se på .
Ranveig R Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 Du kan bestille bilete, men dei kan ikkje tvinge deg til å kjøpe dei usett. Du har rett til å sjå på bileta før du bestemmer deg. Vi måtte og krysse av på eit skjema om vi ville at fotografen skulle ta bilete av guten vår (for dersom vi ikkje er interessert i bilete uansett er det unødvendig å ta bilete), men har sendt dei fleste i retur. Vi kjøpte eitt portrett til oss sjølv, og eitt til kvart av besteforeldrepara, samt gruppebilete. Eg har ikkje bruk for f.eks. 4 oversiktskalendere over 2011, med eit lite bilete av guten vår i hjørnet og betale 80 kr for kvar av dei, og vil heller ikkje betale 50 kr ekstra for ein tynn, kvit kant rundt eit portrettbilete. Slikt lagar eg betydeleg finare sjølv ) Vi kjem til å fortsette med å kjøpe gruppebilete og så eit par portrettbilete, så sant dei er brukbare. Er fotograf sjølv, så er kanskje litt kresen (og veit godt kor mykje fotografen tjener på oss)...
Nyttårs barn Skrevet 3. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2010 Hi her. må faktisk betale på forhånd. Jeg heller mot å kjøpe gruppebilde kun. Det kan være kjekt å ha, det er jo utskiftninger der hvert år. har bare et barn også så det blir ikke allverdens med bilder.
Ranveig R Skrevet 3. september 2010 #15 Skrevet 3. september 2010 Her er berre eitt punkt frå §15 av forbrukerkjøpsloven. (tingen) skal svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper. Altså, dersom du f.eks. kjøper eit portrett usett og biletet er dårleg (uskarpt, mørk skygge i ansiktet, ansiktet er plassert heilt i kanten på biletet, personen snur seg vekk/ser feil veg), så svarar det ikkje til det som du har grunn til å forvente og du skal kunne heve kjøpet og få igjen pengane eller få tatt biletet på nytt. Om biletet er "fint" er naturlegvis ei subjektiv sak, men du skal i alle fall ikkje behøve å sitte igjen med eit regelrett DÅRLEG bilete. Eg ville for øvrig tatt det opp med bhg eller fotografen, for å få greie på kva rettighet du har som kjøpar. Det er jo heilt absurd å skulle betale på førehand når selgar ikkje har nokon som helst garanti for at produktet blir brukbart!
Gjest colorina Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 Vi får bildet på sms og sett det på nett før vi bestiller, så vi vet hva vi får. Jeg husker ikke hva fotografen heter, men de bruker samme på skolene rundt her.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 3. september 2010 #17 Skrevet 3. september 2010 Kjøper alle år =0) eeeeeeeeelsker bilder =0)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 Har kjøpt alle! Vi må også bestemme oss på forhånd i år, skikkelig dumt hvis bildene ikke blir bra i det hele tatt
solstråle69 Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Ja, synes det er morro å ha gruppebilde fra hvert år.
Sistah*G07*J09* Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Vår barnehage benytter seg av Caspersen foto, å der får vi: 3 forkjellige bilder i forskjellig format og farger (farge og svart/hvitt). 3 kalendere 1 fellesbilde av hele avdelingen Vi får alle bildene, å så får vi selv velge hvilke vi vil ha og betaler for de. Følger med egen returkonvolutt som vi sender bildene vi ikke vil ha tilbake i. Så vi har beholdt de bildene som vi syntes var bra, å så sendt tilbake de andre. Fellesbildet har vi beholdt begge årene, å kommer til å fortsette med det. Skal henge de opp på rommet hans, å så bytte dem ut og sette i en perm etterhver som han begynner på skolen å får flere enn 6 bilder. Vi kjøper kun det vi evt skal gi bort i julegave, å så de som vi skal ha selv (ett portrett 15x18, å fellesbildet) resten sender vi i retur
Gjest Skrevet 3. september 2010 #21 Skrevet 3. september 2010 Har kjøpt gruppebildene hvert år. Morsomt å ha. Har ikke kjøpt bilder av de hvert år, men i fjor kjøpte jeg et veldig fint søskenbilde av gutta.
Cala75 Skrevet 3. september 2010 #22 Skrevet 3. september 2010 Jepp. Kjøpte hvert år da vesla gikk i barnehagen og kommer til å gjøre det samme med småen som har begynt i barnehagen i høst. Syns det er kjempetrivelig å ha disse fotografbildene som blir noe helt annet enn det man tar selv til daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå