SAE + MAE <3 Skrevet 9. september 2010 #26 Skrevet 9. september 2010 Ja det stemmer, man trekker far sine 10 fra totalen på 56, så mor får 46 -hvis det er hun som skal ta alle felles ukene da
mariabee Skrevet 9. september 2010 #27 Skrevet 9. september 2010 hei:) hva er god råd for dere? Vi sitter nemlig å regner på dette her nå, og vet ikke helt hva vi skal finne på. For at ting skal gå opp, så må det blir full perm og 80% lønn. Viss ikke blir det mest sannsynligvis kluss med jobben og jenta vår må beg i barnehagen når hun er 10mnd. Arbeider selv i bhg og har prioritert plass, men føler likevel det er altfor tidlig.
Des-10 Skrevet 9. september 2010 #28 Skrevet 9. september 2010 Du er veldig heldig hvis du får plass i bhg i januar. Barnehagene har oppstart i august, og skal du få plass på nyåret må som regel et barn slutte slik at det blir ledig plass....
håp76 Skrevet 9. september 2010 #29 Skrevet 9. september 2010 Hei, På NAVs hjemmesider finnes det an kalkulator hvor man kan regne ut hvor mye man får utbetalt fra trygden hvis man velger 80% og 100%. Tror grunnen til at det lønner seg å ta 100% og deretter 10 uker ulønnet permisjon er at 46 uker ikke er 80% av 56 uker. Hos oss skal far være hjemme i 3 mnd. Vurderte enda lenger permisjon for far, men ift amming er det gusntig at jeg er hjemme en stund. NAV lokalt hos meg har opplyst at de ønsker skjema for søknad om permisjonspenger tre måneder før fødsel.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. september 2010 #30 Skrevet 9. september 2010 Hvis du velger å ta ut 56 uker permisjon, så skal 10 uker av de 56 gå til far. Det vil si: 46 uker igjen. Hvorav 9 uker skal gå til mor og resten kan fordeles slik som dere ønsker Velger dere 46 uker uker permisjon blir det 36 uker igjen etter at fars permisjon er trekt ifra.
AO3 Skrevet 9. september 2010 #31 Skrevet 9. september 2010 Jeg er veldig usikker... Mest fordi jeg kommer til å være arbeidsledig etter at permisjonen er over denne gang, med labre muligheter til jobb, slik at det frister veldig å ha PERMISJON - framfor å være ARBEIDSLEDIG - så lenge som mulig... Dessuten fikk samboeren min dekket 100% lønn (også langt over 6G) selv om vi valgte 80% dekning forrige gang. Jeg er usikker på om det samme vil skje denne gang, i tilfelle vil det kanskje lønne seg å velge 80% dekning likevel. Han vil ha ny arbeidsgiver, men samme tariffavtale tror jeg, så det er mulig han fortsatt vil ha denne gullkantede avtalen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå