Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Del Skrevet 3. september 2010 Hun har en sønn som er 3 mnd'er yngre enn vår, og hun hinter og hinter hver gang sønnen vår har på seg noe fint... Vi har jo maaaaasse klær som er blitt for små, og de ser så godt som nye ut. Men vi skal jo ha flere barn etterhvert, så jeg har ikke lyst å kvitte oss med alle klærne. Hun kunne fått låne, men poenget er at hun har en skikkelig gulpe-baby så der er vi jo garantert stygge flekker! (For ikke å snakke om er det jo litt sentimentalt å kvitte seg meg klærne.......*hyssjj*...mannen min synest jeg er litt rar På den andre siden - vi har nesten for mange klær, det er heller ikke gitt at vi får en gutt neste gang, og om det blir en gutt til får og kjøper man sikkert bare en haug med nye klær uansett eller? Også skal det jo lagres ett sted også... Hva sier dere? ......Gir jeg det bort eller beholder det meste selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Del Skrevet 3. september 2010 Gjør det du føles er rett for deg:) Noen bryr seg ikke om klærne mens andre (meg) gråter hver gang jeg pakket ned for små babyklær. Jeg bruker også bare arveklær til lillesøster etter vår eldste. Så de kom virkelig godt med, og nå ser de iallefall brukt ut når de skal pakkes vekk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Del Skrevet 3. september 2010 Vet du, jeg skjønner deg godt jeg. Nå har jeg lånt bort klærne mine til søstra mi, men jeg får de igjen så snart hun ikke kan bruke de lengere. Jeg har sagt at det går bra om det blir noen flekker, men hun er lik nøye som meg så da går nok det bra. Men jeg hadde ikke lånt bort til venninner. Det skal så lite til før et vennskap blir ødelagt, og det har jeg ikke lyst til. Jeg ønsker flere barn, derfor vil jeg ikke gi det bort heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg låner bort det meste etter jenta. Klærne kan vaskes og det som blir slitt det blir slitt. Er ikke verdens undergang. Gidder ikke sitte å gnukke på masse esker med baby-tøy når andre kan nyte litt godt av klærne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har lånt bort babyklærne våre til både ei venninne og søstern min, og fått de tilbake etterpå når vi trengte de igjen... Synes det er hyggelig og ikke minst økonomisk å kunne låne av hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #6 Del Skrevet 3. september 2010 Ja, kanskje litt sær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #7 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg lånte/ ga bort nesten alt av klær til ei venninne som også hadde en gutt, men beholdt det jeg synters var ekstra fint selv. Det skjønte hun selvsagt. Litt sært å beholde alt av klær, men skjønner godt at du ikke vil låne bort det fineste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #8 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg hadde tenkt til å komme med et par argumenter for at du skal gi de bort (eller evt låne bort), men det gjorde du jo selv på slutten der. Ja, jeg syns det er sært å ikke gi det til venninnen din. Men det er jo min mening, og om du ikke klarer eller vil det, så må jo det være greit også. Gjør det som føles riktig for deg du:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #9 Del Skrevet 3. september 2010 Nei, synes ikke det er sært, det er ditt valg, selvsagt vil du heller at egne barn skal få arve:-) Skjønner deg godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #10 Del Skrevet 3. september 2010 Sært er det vel ikke, det må jo være opp til enhver. Din venninne er sær dersom hun blir sur for at du ikke vil gjøre det. Men jeg kan finne mange flere argumenter for å gi bort / låne bort klærne enn å ikke gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #11 Del Skrevet 3. september 2010 Du kan gi henne de klærne som du ikke har brukt så mye og så beholder du de klærne som du selv synes er kjempefine og som du liker best. Jeg syns uansett at det er ganske frekt av venner og venninner at de forventer at de skal kunne arve.. Jeg gav ikke bort noe etter elsteman og det av den enkle grunn at jeg visste at vi ville ha to tette og det fikk vi så nå har vi 2 gutter og dermed er jeg glad for at jeg ikke gav bort en masse md klær for vi fikk jo brukt for det igjen og det er ikke 2 år mellom gutta mine engang. Så selv om du låner det bort så blir det jo slitt og dermd er det jo kjiipt at DU må kjøpe nye klær pga av du var så grei og lånte det bort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #12 Del Skrevet 3. september 2010 sær og miljøfiendtlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #13 Del Skrevet 3. september 2010 Hadde ikke gidda å lånt bort noen klær. Jeg hadde plukka ut en del som er overflødig til nestemann og gitt det bort. For en del ting er jo gøy å kjøpe nytt. Har du 10 bodyer så gi bort de 2 du liker minst. Det hadde jeg gjort. For her har vi mengder som ikke rekker å bli brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #14 Del Skrevet 3. september 2010 Min første var en gulpebaby og jeg har kastet mange bodyer etter han pga det. Gulpeflekker er nesten umulig å få av og selvom bodyen ser ren ut når man pakker den bort, så kan gulpeflekker "godgjøre" seg og kan ha blitt til stygge flekker når man tar klærne frem igjen. Jeg har ikke lånt bort noen av klærne etter min først og ville hvertfall ikke lånt bort noe jeg var redd for skulle bli ødelagt. Hvorfor skal venninnen din låne/arve klær etter din første sånn at du kanskje må kjøpe mye mer nytt til dine evt neste barn fordi babyen hennes har "ødelagt" dine klær ved å gulpe på dem? Jeg fikk tilbud om å låne enkelte ting av en venninne til min gutt, men ettersom jeg visste at hun selv skulle ha flere barn senere, takket jeg nei, i frykt for at noe skulle bli ødelagt sånn at hun ikke kunne bruke det selv. Hadde du derimot regnet med at du aldri skulle ha flere barn og fortsatt ikke var interesert i å låne bort eller gi bort /selge klærne til henne, da hadde du vært sær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #15 Del Skrevet 3. september 2010 Ting du er redd for eller som var dyre osv låner du ikke bort. Alle klær du låner bort bør du ha et sånt forhold til at det ikke gjør noe om de blir ødelagt eller mistet. Ellers blir det bare vonde følelser. Mamma har strikket mye til min jente og hun ber meg da om og ikke låne det bort. Det gjorde nemlig hun og da fikk hon ofte hjemmestrikka ullklær tilbake som var både vaska i maskin (dårlig behandlet) og manglet deler. Så jeg låner ikke bort, men gir vekk det jeg vet jeg ikke kommer til å savne. Ellers så har jeg handlet fine kjoler som kostet litt og disse vil jeg spare på enten til neste eller som hun kan få se/bruke til sine unger senere.....for det er så stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #16 Del Skrevet 3. september 2010 Siden du i utgangspunktet er usikker, så lar du være. min mor lånte ut og lånte masse selv til meg og brodern...men der leverte de alltid tilbake. nå er det ikke lenger en selfølge å levere tilbake klær. så når jeg har gitt bort til venninder, så har jeg samlet masse klær jeg allikevel skal kvitte meg med og velget ut det fineste av dette og gitt bort...resten solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #17 Del Skrevet 3. september 2010 hei,. jeg og min mann har tatt vare på alt vi hadde etter første mann.. hvertfall alt som er fint og kan brukes til en unge til.. min mann tilbydde noe av klærne til sin kusine når hun fikk en gutt. ikke da de klærne som betyr litt for oss å ha.. det gikk veldig greit. dette var klær hun fikk. men vi beholdt det som vi ville ha selv til neste.. vi fikk utrolig mye klær når vi ble foreldre første gangen.. vi hadde alt for mye.. så vi har masse klær nå når vi får en til.. men vi får en jente så vi får plutselig veldig mye klær vi da ikke får bruk for.. men venter med å gjøre noe med klærne til ungen er født.. mye kan også brukes på jente.. vis klærne betyr mye for deg beholder du de.. men har du plagg som ikke betyr så mye for deg kan du jo låne de bort.. men er heller ingenting som sier at man må gi bort klær heller når ungen har vokst fra dem... mange som tar vare på klær og har til neste. vennina de kan ikke forvente å få klær etter din unge.. du må gjøre det som du føler selv er riktig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #18 Del Skrevet 3. september 2010 Etter første mann beholdt jeg alt selv pga kanskje flere barn. Nå som jeg har fått ei til og er ferdig med barn, så gir jeg nå bort alle klær som ikke passer til ei venninne. (beholder kun det som eventuelt er hjemmelaget og er litt verdi personlig) skjønner deg veldig godt at du vil beholde de selv hvis dere skal ha flere barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #19 Del Skrevet 3. september 2010 Behold de fineste plaggene selv, og lån evt bort de plaggene du ikke er redd for. (De fine, dyre, og de som gir deg gode minner) Jeg har beholdt alle mine klær selv, men det er jo med tanke på at jeg skal ha flere barn og at min søster etterhvert får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #20 Del Skrevet 3. september 2010 Ingen får arve de klærne vi har etter jenta vår nå. Hun er førstemann og vi skal jo ha minst et barn til!!! Hvorfor skulle jeg låne bort klærne nå, så de kan bli ødelagte og vi selv må kjøpe nye når vi får flere barn?? Greit nok at vi må kjøpe en del dersom det blir gutt nestegang, men vil ikke kjøpe unødvendig nye klær!! Så god råd har vi faktisk ikke! Når vi selv er ferdige med barn kommer jeg til å gi bort mesteparten. Kun beholde noen få plagg som minner fra den gangen barna var små :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #21 Del Skrevet 3. september 2010 spar de fineste plaggene - gi/lån resten vekk. Om du får en gutt igjen kommer du garantert til å få/kjøpe masse nytt - og det nyeste er jo alltid finere enn det gamle (selv om det ikke ser slitt ut) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #22 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg skjønner deg godt, i og med at du skal ha flere barn. Jeg har heller ikke lånt bort klærne våre etter førstemann, jeg vil bruke dem igjen selv (har veldig mye kjønnsnøytralt), og klær blir faktisk ofte ødelagt av mm-eksplosjoner og gulp! Det er ikke alle flekker som går av igjen! Noen er også ikke like nøye med å skille ulike farger og vasketemperaturer, inkudert ullklær og håndvask. Det går jo an å si det til venninnen din på en fin måte, hvis hun fortsetter å hinte. Skjønner ikke helt hvorfor hun fortsetter å hinte på den måten, forresten... Men den dagen jeg ikke skal ha flere barn, da vil jeg gi bort 98% av klærne så raskt som mulig. Enten til kjente eller til frelsesarmeen eller lignende. Kun noen få plagg jeg har spesielle forhold til vil bli beholdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #23 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg skiller meg ikke av med en gulpeklute engang før alle barna har vokst fra det. Nå er vi på tredje barnet og gjenbruk etter storesøknene har kommet godt med. Ting er dyrt nok som det er, så bruker ting om igjen før jeg skiller meg fra det. Og det som er av verdi selger jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #24 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har noen poser for å si det sånn. Jeg er så sentimentalt knyttet til klærne da jeg føler at babytiden fyker avgårde så fort. Dere skulle sett på holoi da gubben kastet min favoritt-body fordi den var blitt for liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #25 Del Skrevet 3. september 2010 Synes du skal gjøre hva du føler for. Det er dine klær og ingen skal tvingen deg til låne de bort om du ikke har lyst. Spesielt ikke hvis dere tenker på å få flere barn. Jeg har en veldig stor gutt og ei barselgruppa mi har en gutt som hele tiden har ligget 1-2 størrelser under min sønn. Jeg har lånt bort klærne til henne. Ting jeg har vært redd for som har vært dyre eller spesielt fine har jeg lagt til siden. Men jeg hadde aldri i verden lånt de bort hvis ikke jeg visste at dette var ei dame som var virkelig forsiktig med klærne. Hadde jeg risikert å få tilbake halvparten med sikleflekker hadde jeg garantert ikke gjort det. Du kjenner jo venninnen din og vet hvordan hun er. Er hun typen som vil være veldig forsiktig med det hun låner eller vil hun bare blåse i det? Uansett synes jeg ikke du er sær om du velger å ikke låne bort! Det er ditt valg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå