Gjest Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Noen som vet? Kan det sjekkes på nettet eller må man ringe kommunen? Dette er tettbebygd område i en by med flere mulige skoler i området
MadamMim Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jeg trodde det stod i salgsprospektet, jeg...? Vi kjøpte hus i fjor høst, og i prospektet stod det oppnevnt to skoler - siden huset lå midt på "delelinja" mellom de to skolekretsene. Det stod også hvor mange km det var til de to respektive skolene. Dermed ringte jeg den skolen som jeg trodde det var (og som lå 100m nærmere fra huset vårt enn den andre), og spurte om det var riktig at vår sønn skulle begynne der. Damen tok en kjapp telefon (muligens til kommunen), og ringte meg opp igjen med positivt svar. Så sjekk salgsprospektet, ellers så må du nok ringe kommunen. :-)
Gjest Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Nei, i prospektet står det bare grunnkrets og det er ikke navnet på en skolekrets Min eldste sønn går på skolen som er oppført som nærmest, så jeg går ut fra at det er den som gjelder, men tenker at det av og til er sånn at noen adressen går til en skole og andre adressen til en annen skole. Er bare 200 m i forskjell på avstandene mellom skolene Får prøve kommunen. Takk for svar!
Gjest Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Det er fritt skolevalg, Spetakkel, så hvis det er plass til gutten din på den skolen du helst vil ha ham på, så kan ingen nekte deg. :-) Jeg skal gjøre alt som står i min makt for å få frøkna her inn på en annen skole enn den nærmeste! Handler mest om å være kjapp, tror jeg, når vi får inntakspapirene til høsten.
NormaJean Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 For oslo finnes det en oversikt på nett! Alfabetisk alle gateadresser og hvilken skole. Brukte den da vi skulle kjøpe hus, det er 2 skoler her og den ene er helt uaktuell....
*Rutletutt* Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 På flyttefot? Så lenge gutten deres går på en skole og har plass der, så kan han fint fortsette der - fritt skolevalg:-)
Gjest Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Ja, klar over det egentlig Eldstemann har allerede begynt i 1. klasse og trives der. Så han fortsetter. Tenkte egentlig mest på lillebroren, og om naboungene går på samme skole som mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå