Gå til innhold

Ahrg, mannfolk!!


Junifrue

Anbefalte innlegg

Grrrr, skulle virkelig ønske at mannfolka kunne få kjenne hvordan det er å være gravid på kroppen. "Stakkars mannen din" sa en kamerat av meg til meg her en dag og siktet til hormonbomben man kan blir når man er gravid. Tror de virkelig at vi har lyst til å få kortere lunte? Det er virkelig ikke morro å kjenne at sinnet koker, men må prøve å bite seg i det fordi man kanskje vet at grunnlaget for å bli sur kanskje ikke er det beste.

 

Jeg ligger nå på sofaen med bekkenløsning, muskelsmerter og nerver i klem, skal på seinvakt i dag og tidligvakt i morgen (forhåpentligvis for siste gang, for fysioterapauten mener det blir for belastende å gå sånn) og for å klare det må jeg slappe av på forhånd. Min kjære bestemmer seg for at "i dag er ryddedag" og det skal jeg være med på. Nei, sier jeg, skal jeg klare jobben kan jeg ikke det, men har fri på mandag så da kan vi ta en skikkelig opprydning. Får da tilbake at klarer jeg 8 timer på jobb så klarer jeg jaggu meg å rydde i 10 minutter. Så blir jeg sur da, og rydder på trass noe som jo selvfølgelig går utover ryggen. Han har absolutt ingen forståelse for dette!! Surmuler når han må støvsuge, som jeg har fått forbud mot, og har ingen forståelse for at skal jeg klare jobben så går det faktisk litt utover husarbeidet. Kan også nevne at han faktisk er arbeidsledig og går hjemme hel dagen hver dag, og har absolutt ingen helseproblemer...

 

Ser virkelig ikke fram til de neste månedene hvis han har tenkt å surmule og diskutere hver gang jeg ikke er i form til å hjelpe til. Jeg har dårlig nok samvittighet fra før av her jeg ligger...

*Sukk* det var dagens utblåsning, godt å få rase av meg her så slipper mannen å få det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Høres ut som om mannen din trenger å lære litt om svangerskap og hvordan kvinnekroppen forandrer seg ifm det. Hva med å ta ham med deg til neste kontroll/legetime/fysio? Og få dem til å forklare situasjonen din, og hvorfor det ikke er anbefalt av deg å feks støvsuge.

 

En annen ting er jo at UANSETT om du var gravid med plager eller ikke, så burde han ta seg av ALT husarbeidet og matlaging og handling og gressklipping og alt faktisk..når han ikke går på jobb. Han kan fint jobbe 8 timer pr dag når du gjør det...!!! Skulle bare mangle! Og det der argumentet med at "du klarer jo å gå på jobb i 8 timer, så må du jo klare å rydde i 10 min" kan han faktisk bare bruke på sin egen innsats..."han må jo kunne rydde i 2 timer når du går på jobb i 8 timer"...!

 

Haha...kjenner at jeg ble provosert her altså!! Blir veldig fort det av denne tankegangen om at "kvinner fikser huset"...pisspreik.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med om du tar med deg han til jordmor og får det vist i bilder, forklart av "fagfolk" osv at det er en super slitsom jobb kroppen går gjennom under et svangerskap? Jeg skjønner det er vanskelig for de å sette seg inn i hva vi faktisk går igjennom også for deres del og at det er mange som bruker det som grunnlag til 5000 unnskyldninger for å slippe unna. Men det er noen av oss som faktisk har det sånn og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har jo ikke en anelse i hva som foregår i kvinne kroppen igjennom en graviditet samt når en har smerter i tilegg så hjelper ikke akkurat dette på humøret til en selv.. Å hva er dette med at andre mennesker skal synes synd på mannen???....

Har mannen det så fælt da?

Hva med hun som eser opp i 9 måneder, hormoner som raser igjennom kroppen som en vilmann, hun som etter å endeliiiiiig ha funnet godstillingen i senga må skynde seg opp på toalettet for enda en tissepause, hun som skal ta hånd om hus&hjem med barn å mann samtidig som hun skal huske på å pleie seg selv igjennom et svangerskap...

Ja nei den gravide kvinne hun har det sanneli meg suuupert hun ;) Hehehehehe *Ironisk ment for de som ikke skjønte*

 

Er han arbeidsledig så kan han sanneli ta hånd om huset hjemme.

Basta!!!!

Kan komme å springe ettern med kosten jeg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...