Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Hvis jeg kan si det sånn... Jeg har 2 jenter en på 2 og en på 6. De har i høst startet på skolen og barnehage. Jeg blir helt utslitt av å levere de og ha de der. Ingen av de trivest eller vil være der, det er grining, hyling og hjemme er det klaging (lilletulla griner, storetulla klager og griner) Hver dag når jeg leverer de er det først det spetakkelet i barnehagen, etter på er det sfo som blir problemet. Får helt vondt av de. Føler meg som en fæl mor som overlater de til bhage og sfo. bruker lang tid på levering av begge og når jeg drar til jobben, bare griner jeg. Må vente i bilen før jeg klarer å gå på jobb. Ønsker så mye at de skal ha det bra. Og jeg har mye kontakt med både bhg og sfo, men føler ikke det blir noe bedre. noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Høres ut som pappa bør levere isteden! Barna merker fort hvis du er usikker, og de blir selv usikre. Jeg hadde også en fæl periode da lilletulla begynte i bhg, løsningen ble at pappa leverte.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Jeg har også en følelse av at det er dine egne holdninger og følelser som smitter over. Du sier du bruker lang tid på å levere. Jeg har lest at det er noe av det verste du kan gjøre, for det gjør det faktisk enda vanskeligere for de små. Du trekker liksom ut piningen og ventetiden på at du skal dra, for det vet de jo at du skal. Prøv å være kort og blid. Si hadet med et smil, og gå, selv om de skriker. I barnehagen til min gutt sier de at de oftest gir seg ganske kjapt med griningen når foreldrene er gått. Men hvis du selv synes det er aldeles forferdelig, merker nok jentene dine dette. Og gode forslag over: kan ikke far levere?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Ja i barnehagen kan jeg jo gjøre leveringen kortere og forsåvidt i sfo og, men det vil ikke hjelpe datteren min på sfo å få venninner, bli trygg på sfo etc. Har desverre ikke en far som kan levere. Ellers skulle jeg forsøkt det.
Gjest Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Har du prøvd å ta et møte med barnehagen og sfo for å prate om hva som kan gjøres for at barna trives?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Da må du ta en prat med de på sfo om at hun ikke har venninner el. føler seg trygg der. Det er de ansattes jobb å få barnet til å trives og hjelpe til i leksituasjoner. Ta det opp med lærer og evt. rektor hvis det ikke bedrer seg.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 ungen min ville heller ikke være i barnehagen første tiden.. vi brukte da litt tid på å levere han. og han begynte å gråte veldig når vi gikk,.. ville da ha mamma og pappa der.. vi oppdaget at det gikk bedre å levere om vi som foreldre brukte kortere tid på å levere og si hade, vinke og få kos før vi går.. vi var glade sikkre på oss selv når vi gikk.. da gikk det veldig bra.. bli sikker på deg selv. bruk minst mulig tid.. gå inn med ungen, sørg for at ungen får av seg klær før du går. si hade, gi kos, og vink hade.. det kan hjelpe deg veldig,. jeg hadde veldig vondt av å gå fra ungen når ungen gråt, men gikk mye bedre med ungen når han så at jeg kunne smile litt. gikk bare noen dager med at ejg følte meg trygg og sikker så var sønnen min det og.. nå løper han inn i barnehagen.. har knapt nok tid til å si hade enkelte dager.. lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå