Gå til innhold

jeg er trist i dag .... :(


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

men orker ikke være trist lengre .... broren min sa i går at han,sambo og datter på 7mnd ikke kommer i barnedåpen til gutten vår i november .... Var langt og kjøre 30mil (4timer) med ei 7mnd baby ...

jaja tenkte jeg...vi har nå vært på ferie helt oppe i Mo i rana med jenta vår da ho var 12mnd og kjørte 100mil ....

 

Hadde dere blitt lei dere om deres søsken ikke kom til dåpen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hadde vi arrangert dåp hadde vi blitt lei oss for det. Men noen barn er håpløse i bil. Datteren vår hylte i fra hun så bilen til vi tok henne ut igjen da hun var sånn 7-8 mnd gammel og jeg tror kanskje vi ikke hadde orket å kjøre fire timer med henne den gangen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde begynt å lure hvis søsteren min ikke kom, siden hun bor 20 min unna meg. Men hadde neppe reagert så veldig hvis hun bodde mange timer unna...:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg blitt. Lei meg, altså.

Ser ikke helt problemet til broren din & sambo her, hvis det er bare kjøreturen de skylder på for å ikke komme i dåpen (med mindre ungen blir veldig bilsyk eller noe sånt, da).

 

Selvsagt er 30 mil et stykke å kjøre med en liten en, men som du sikkert vet selv siden dere var på langtur med en ett-åring: Da må man bare legge opp reisen deretter. Stoppe og ta pauser, beregne god tid, ha med seg nødvendig utstyr, etc.

 

Synes godt du kan få lov til å være litt tirst over dette, jeg - for det var dårlig gjort hvis de ikke kommer bare p.g.a. bilturen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ok blitt litt skuffet ja, men hadde nok ristet det av meg raskt også. Det kommer så mange andre og dere får en super dag helt uten han også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trist, men de har jo tatt en vurdering i saken. Regner med at babyen deres ikke liker å kjøre bil. Og de skal jo gjerne tibake også og da blir det jo 8 timer i bil med en forholdsvis liten baby på en ganske kort stund.

 

Er ikke noe å henge seg opp i iallefall, trist for alle, men det er jo forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dattera hans elsker og kjøre bil :) så skjønner egentlig ikke problemet ....

ja det har du helt rett i bruskork ... men likevel så er jeg så trist og lei meg...sitter med klompen i halsen og har bare lyst til og gråte. Får egentlig tror jeg det er en annen grunn til at dem ikke kommer. Og det er fordi jeg kaller sønnen min et navn han hadde helt i mot, også i han sine ører var det alt for likt navne på dattera hans....så han har ikke ville snakket med meg på nesten 2mnd ..... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjønner du blir trist. men d er et valg de har tatt.

vi selv velger å ikke dra i barndåp i oktober pga dårlige veier,glatt føre og ofte er d stengt på fjellet. å dra me gutta 70 mil for 1 helg syns jeg blir bare stress og ubehag. så vi valgte heller å dra på familietreff på min side som er kunn 1 times kjøretid unna.

var mange som ikke kom i barndåpen til minsten min også,men sånn er d no bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er leit, men jeg hadde forstått om min bror ikke ønsket å kjøre 30mil midtvinters med en baby på 7mnd.

 

Kan du ville foreslå at dere samles til påske eller til våren? Da er ungene litt større og veiene er bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud å kjipe greier. JEg hadde også blitt kjempe lei meg. HAdde det vært bilturen som hadde vært ett problem, kunne de vel tat et fly eller noe. MEn når det er snakk om navnet på barnet ditt, er det bare ufattelig tåplig av din bror. Sønnen til min bror og min sønn har også veldig like navn, men det har da aldri skapt noe problem. Stram opp den broren din litt :) trøste klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om overnatting eller tur/retur dåpsdagen?

Jeg har tatt det som en selvfølge at min bror (og andre gjester) har overnattet her, både dagen til dåpen og dagen etter dåp, (eller uansett hva det var) han bor "kun" 10 mil unna.

Til barnedåper og bryllupet vårt hadde vi huset fullt i dagene før og etter festligheter. Det samme gjelder bursdager. Vi er ofte opp mot 15-20 (alt-i-alt) som overnatter hjemme her når det skjer noe.

Vi har IKKE plass til det, men med hjelp av kriker og kroker får vi det til å funke for ei natt eller 3.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes du skal ta en snakk med han broren din om det med navn problemet.Det hjelper vel ikke at han ikke kommer i dåpen barnet kommer til å ha navnet resten av livet. En barnslig protest!

 

Selv ser jeg ikke på 30 mil som en utfordring med små barn.Med vår første var vi på fjelltur(hytte uten strøm og vann) da han var 8uker og det var i februar og ca 30 mil unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det 30 mil en vei eller tur/retur?

 

Dåp er ikke det festligste jeg vet og er ikke overbevist om at jeg hadde kommet hvis det var 30 mil å kjøre.

 

Min søster kom ikke i dåp til min sønn. Hun var fadder, men allikevel har jeg stor forståelse for at de ikke kom. Men de bor mer enn 30 mil unna, men ikke mer enn en 50 minutters flytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sås søsteren din kunne ikke ta flyet?

 

Hva slags familie er det dere har? *grøss*

 

familien er det viktigste. ingen unnskyldninger finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg blei lei meg da bror til mann min ikkje kom i dåpen til minstemann.Dei var ikkje faddrar. Skulle i bryllup fredage,så var dåpen søndagen. Dei bur rett nok 6 timer vekke,men eg hadde nok reist ....!!

 

Men om det er navnet han synst er for likt,burde han få eit kakk i hovet....hehe=) dummeste eg har høyrt...!!

Kva er navna da???

 

Eg hadde blitt lei meg om ikkje mine søsken kom i dåpen ja.Tek det liksom som ein sjølvfølge at dei gjere det eg,men...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett bare ta opp telefonen og ringe han og spørre om det er pga navnet de velger å ikke komme. Hvis det er en konflikt der bør dere prøve å få den ut av verden, jo før jo heller. Vær forståelsesfull og lytt til hva han har å si. Så får du forklare hvordan du tenker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt lei meg ja =) Jeg har kjørt flere ganger med baby på alt fra 6 uker på samme strekke 30 mil (som er herfra til mamma) Har tilogmed gjort dette med minstemann som aldri likte å kjøre bil (før han ble 1.5 år)

 

Vi avr på tur til svigers også vi med begge guttene som baby, når de var rundt 3-4 mnd og det er en tur på 60 mil!!!!! (med mini som da ikke likte bilkjøring tok dette 12 timer!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er trist at han (de) ikke kommer. 4 timer i bil er lenge for en liten tass og ikke alle er like god i bil.

At dere har kjørt 100 mil, jaja, verså god, men ikke forvent at resten av verden vil det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...jeg har kjørt 30 mil alene med begge ungene fra de var rundt 3 uker gamle, for å besøke besteforeldre.. Så selve avstanden burde jo ikke være avskrekkende..

 

Men hvis det er barnslige grunner til at han ikke ønsker å komme, blir det bare for dumt!! Dette handler verken om deg, han eller hvilket navn som er valgt- men det handler om ungen din- som forøvrig "fortjener" å få onkelen sin på besøk til dåpen, åkke som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...