Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Vår vesle datter,som nå er over 2,5 år er en mare å stelle om morgenen,både finne klær,ta på kær,vaske seg,ja,dere vet nok hva jeg mener? Hva kan vi gjøre for at hun/vi skal ha en litt rolig morgen,uten for mye hyl og skrik? Skjønner jo at vi må regne med noe,men vi MÅ finne en løsning på å begrense det litt! Saken er at så fort hun er i bilen og ferdig stellt,etter mye om og men,er hun strålende fornøyd... Har hele tiden sagt til meg selv at hun er "morragrinete",noe hun er også,men nå er vi leie,hehe... Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har en jente på akkurat samme alder, og opplever at dersom hun får se barnetv på morgenen blir det bare krøll med resten. Hun slår av etter litt veslevoksen argumentasjon som at hun kommer snart, er opptatt, skal bare etc, men det virker som om det velter litt lasset i forhold til å motta beskjeder videre. Det beste for oss er å gå rett på badet, og på forhånd ta med klær inn dit. Hun er ofte med å bestemmer klærne på rommet sitt først. Lar henne stå med vasken og hun bader ofte et eller annet badedyr mens jeg vasker henne og kler på henne truse. Løfter henne så opp på en benk vi har og kler på henne videre. Dersom hun ikke vil tar jeg opp gardinene og ber henne se etter søppelbilen/nabokatten/hunden etc. Hun føyer seg ganske så raskt om jeg spør om hun virkelig vil at naboene skal se henne uten klær:) (selv om hun her om dagen ville gå naken i bhg, hun kunne bare få et teppe med seg om hun ble kald...) En periode var hun lite gira på å vaske hendene, så nå har hun fått egen såpe (palmolive, ser ut som et akvarium med gjennomsiktig flaske og såpe og fisker oppi). Alt som er spesielt og bare for henne går rett hjem. Opplever at min jente har store forventninger til det å bli hørt og tatt på alvor i sine meninger, og at de største kræsjene skjer når hun ikke blir tatt med på det som skjer. Hun får alltid beskjed på forhånd, som feks: Nå kan du bygge tre klosser til og så er det ryddetid. Om vi bare ber henne rydde opp NÅH blir det galt... Samme gjør jeg om morgenen, forberede henne på at først går vi på badet, og når du har fått klær på skal du få deilig frokost. Hva har du lyst på? Håper noe av dette kan være til hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Tusen takk for svar Ja,dette vil nok være til hjelp!Hun har til nå hatt drikke i kopp,mens hun har sett på barnetv,tror vi skal gjøre en slutt på det ja:) Er jo ganske trivelig for henne,men tror kanskje dette er årsaken til at hun blir så sur. Hun har sin egen krakk som hu driver å drasser på,som hun er veldig fornøyd med. Tenkte at vi kanskje skulle prøve å finne frem klær på kvelden og legge de frem,sånn at det ikke blir sånn frem og tilbake på morgenen. Er jo like slitsomt for henne som for oss med all den grinigen og frustrasjonen,men nå må tøylene trekkes inn litt Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå