Gå til innhold

F***s dritt kjærring! Nå er det så nok!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma skulle passe minstejenta i helgen, hun er 2 år.

Hun ringer meg tidlig på morgenen for å spørre om noe så flott som;

Jeg skalpå besøk til en venninde på lørdag, kan jeg sette datteren din på PUTE i bilen, så slipper jeg å montere det store setet.

Hun får med en gang et bestemt nei, og da svartner det for dama. Jeg ødelegger planene hennes, nå kan hun ikke reise osv. Vi har jo sete, som hun gjerne får låne, men pute til en på 2 er bare ikke greit noe sted! Så etter lang diskusjon og krangling for dette setet, sier jeg at hun ikke få ha henne. Kan jo ikke være trygg på om hun sitter i sete, eller pute eller fanget!

Sambo sier jo også nå at vi kan jo aldri vite, selvom hun får setet, gidder hun jo ikke montere det, så da blir det pute på mini.

Da har vi jo ikke annet valg enn å nekte mamma å ha henne.

Godt med ungefri, men ikke så godt at det er verdt livet til jenta våres!

 

Jævle flott da, for vi har lovet et venneparr og hjelpe de med opp pussing i helgen, derfor vi måtte ha pass.... Vet ikke hva jeg skal finne på å si til dem nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff så kjederlig å ha det slik,. er det ingen andre som får passet henne da??

 

støtter dere på å ikke ha henne hos en som ikke vil ta seg tid til å sette inn bil sete.... vil ikke la noen passe min egen unge som ikke vil bruke bil sete.

 

sett ned foten slik dere har er riktig...

 

sikring av barn riktig i bilen er viktig.. og er ulovelig å ikke ha barn i bilsete som skal være i sete.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg å montere setet for henne. Mange synes det er vanskelig. Når dere henter jenta kan du demontere setet selv også. Da slipper moren din og du ser at det er gjort riktig.

 

Ellers ville nok jeg godtatt pute hvis det bare var en kortere tur på veier med lav fart, men det er ditt valg. Uansett bra hun ringte og spurte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kunne ikke ha montert setet selv da?

 

men egentlig, når du forteller at hun svartner og klager over planer som går i vasken og krangler på et sete. og egentlig er litt dum når hun spør om jenta kan sitte på pute i utgangspunktet, så synes jeg igrunn at dette ikke rette person å overlate barnet sitt til uansett.

 

har ikke ei annen venninne som kan passe jenta di da? ei søster, bror?? en hun har vært hos før som du er trygg på og som jenta de liker å være hos??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ja hen bestemora var ikke lett å gjøre til lags. Vet sannelig ikke hva dere kan gjøre med henne.

 

Til deres vennepar anbefaler jeg å si det som det er; Fortell at pga setedisputten får ikke bestemor passe toåringen og at dere beklager. Kan bare en av dere hjelpe til med oppussingen, mens den andre passer ungen så er det bedre enn ingenting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir for drøyt og skulle sette et liten jente på 2 år på pute i bilen! Neinei, der holder jeg så absolutt med deg. Men ja og montere bilsetet ferdig i din mors bil når hun har jentungen alene hadde kanskje vært noe smart.

 

Har hatt litt det samme problemet bare med min egen mormor. Hun skulle kjøre lillegutt og jeg til legen en dag bilen min var på verksted. Jeg sa ifra når legetimen var og når hun burde vært og hentet oss for og ha god nok tid. Hu kom jo da 10 min for seint, nesten rett før legetimen var. Å da jeg begynnte og skulle sette inn bilsetet til lillegutt da ble hun rett og slett grinete på meg. "Herregud, det er jo bare 10 min og kjøre, du kan jo bare sitte med han på fanget den korte veien". Nei herregud, jeg innstalerte setet og sa fint ifra om at selvom vi bare skulle kjørt bort til naboen så skulle lillegutt sitte fastspennt i setet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke verre enn at du tilbyr deg å montere setet for henne eller at dere kjøper et sete til bilen som hun synes er greit å bruke. Mammaen din synes sikkert setet deres er vanskelig å montere og mange seter er jo faktisk det. Pute er vel ikke lov for barn under 15 kg, så du gjør rett i å kreve at et skikkelig sete blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når så lite som dette får deg til å fly opp og omtale henne som f***s drittkjerring så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere ønsker å bruke henne som barnevakt i det hele tatt. Du liker henne jo tydeligvis ikke i det hele tatt.

 

På tide å bli voksen og velge barnevakter dere selv faktisk har et godt forhold til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange av besteforeldre/olderforeldre som ikke forstår dette med dagens sikkerhetsregler for sikring av barn i bil. Dere må tenke på at når de selv fikk barn var det helt normalt å sitte på enten pute eller ingenting. Spebarn ble bare sikret i bag med nett over.

 

Skjønner deres irritasjon og støtter forslaget om å montere setet for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig monterer vi setet, 0 problem. Men bilen er ikke der når vi skulle levere.

Hun ringte ikke å spurte for å være snill, men fordi hun skulle krangle nok med meg så jeg skulle la meg overtale. Ingen høfflinghet, eller respekt for meg som mor med i bildet. Vi hadde samme diskusjon om bakovervendt i fjord.

Det spiller egentlig ingen rolle hva hun mener er ok iforrhold til bilsikring, hun skal respektere oss som foreldre, og bruke det vi ber henne bruke. Sett at vi gjør dette tilgjengelig for henne.

 

Eneste andre vi kunne spurt er svigemor, men de er mitt i flytting selv, så vill ikke mase på de :P

Vi får bare bli hjemme, ikke mye å gjøre... ta turen ned å hjelpe de litt på dagen i morgen kanskje...

Vi mp bare slutte å regne med mamma skjønner jeg...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er damen veldig kravstor og oppfører seg respektløst ovenfor deg. Du gjør helt rett i å holde jenta hjemme hos deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lite som dette???? Sette sitt to år gamle barnebarn på pute i bilen???? Det er ikke bare et LITE overtramp, nei! Jeg hadde gjort akkurat det sammen som HI, og holdt ungen hjemme og blitt skeptisk til min mors dømmekraft og barnevakt-kapasitet i det store & det hele.

 

Også er det selvsagt mulig at det ligger mere bak omtalen som drittkjerring enn akkurat kun denne hendelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slutter å selge de putene da de ikke er sikre nok.

Monter sete for henne du da er du også sikker på at det blir gjort riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av dere (du eller din mann) kan jo dra å hjelpe!

 

Ikke for å være frekk, men man må være to for å krangle, så kanskje du ikke er like enkel du heller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hun vill ha henne levert til et gitt tidspunkt, da var min far fremdeles på jobb, dvs, bilen var ikke der. Før har vi alltid montert setet for henne, uten problemer. Da skulle vi altså først, levere ungen, så komme tillbake for å sette i setet senere på kvelden.

Vi hjelper gjerne til, for at de få tingene vi forventer er i orden er i orden. Men her blir vi motarbeidet.

Dritt kjørring er nok kanskje litt hardt ut for denne ene tingen, ja. Men hun skal ALLTID overstyre meg, virker som om hun går imot min vilje av bare for å vise at hun KAN. Bruker å si ting som: Jeg gjør som jeg vill med deg jeg, er ikke redd for mammaen din, hun bestemmer ikke her. Til datteren min, om jeg sier nei til noe. ALLTID kritisk, pga bleie valg, klesvalg, valg om når hun skal i barnehage, ja, tillogmed hårlengde og frisyre på henne skal hun kritisere! Det holder bare! Orker ikke KRANGLE med henne for at ungen skal sitte trygt i bilen, spessielt ikke når jeg svelger SÅ mage kameler som jeg gjør.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...