Gå til innhold

Hvordan står det til med dere?


dEUS

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende mai-mødre :-)

Bare lurte på hvordan formen deres var om dagen, vi som er sånn ca like langt (eller like kort) på vei?

 

Jeg er i min 5. uke (tror jeg), så det er jo fortsatt veldig tidlig, men klarer å glede meg allikevel. (Skal man ikke det, da?) Jeg føler meg veldig gravid nemlig, og her er hvordan JEG føler meg om dagen;

 

* VELDIG oppblåst (har mage som tilsvarer 15 uker, minst, spes om kvelden!!) Magen buler ut og alle bukser strammer :-(

* Veldig ømme pupper (bare jeg kommer borti dem så *grøss*)

* Mye mensmurringer (men litt til og fra da).

* Det strekker og drar og vrir seg i lysken. (AU!! når jeg nyser/hoster!)

* Har begynt å være småuggen fra morgen til kveld. Ikke direkte kvalm, men nok til at jeg merker det. (Har det i halsen liksom.)

* Veldig sulten!! Men samtidig har jeg ikke lyst på noe av det jeg spiser, jeg blir liksom kvalm av maten...

* Veldig trøtt og sliten

 

Kanskje ikke så rart jeg føler meg gravid? Men foreløpig er det bare jeg og kjæresten som vet om "den lille marken" i magen... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei formen er bra, har de fleste symptomene da.

 

*Trøtt og blir fort sliten.

*Veldig sulten til tider og da spiser jeg godt, men noe kvalm også da og da er det ingen ting som frister.

* Mensmerter

*svimmel

*Uggen

*Ømme pupper

Men dette hører med, jeg er fullgått 5 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hører med ja :-) Jeg var sånn sist også, men det er så lenge siden at jeg ikke husker alt. Dessuten er det jo annerledes når man allerede har et barn som krever fullt fokus, enn når man bare kan dra hjem og legge seg på sofa'n ;-D

 

Synes faktisk det er litt "deilig" å klage litt ov kjenne på alle disse symptomene, for da blir det jo enda mer virkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er bra man har symptomer, man skal merke at man er gravid.

Men er ikke som med første mann nei, da hadde man bare seg selv og kunne legge seg som man ville.

Jeg har to barn nå en gutt på 7 år og en jente på 3 1/2 år, men det går veldig greit. De er jo ganske store da..da slipper man å løpe etter de hele tiden liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 2 stykker til og med! Min jente er 4 år nå, så hun klarer seg jo mye selv da. Men får litt dårlig samvittighet når jeg for tiden "trygler" henne om å se på barne-TV sånn at jeg kan slumre på sofaen ved siden av :-D

 

Så spennende å bli 3-barns mor da!! Jeg både gleder og gruer med til å få 2 barn i hus... De sier jo at det er et hav av forskjell fra 1 til 2, så jeg får vel nok å henge fingrene i ;-) Men det blir jo relativt stor aldersforskjell på dem, så kanskje det er litt lettere da? Uansett er jeg SÅ glad for at det ser ut som hun endelig kan få et søsken :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste sønn er veldig glad i tv, må dra han unna der hehe, min datter er mer aktiv elsker å terge broren sin. Hadde ikke han vært så tolmodig hadde det vært mer krangling ja. Ja det er stor forskjell på to og en det er det, men man vender seg til det. Går så bar det atte, de er vedlig glad i hverandre. Er koselig med søken for di da.

Jeg fikk sønnen min når jeg var 19 år og dattera mi når jeg var 23 år, begynnte tidlig jeg da. Men mange av de som gikk i klassen min fikk unger lenge etter meg og de har tre nå så de har fått på løpende bånd og det må være tøft for da er de jo så tett.

 

Kjempestas at det blir en til hvis dette går bra da, er bare i uke 5 enda, jeg hadde en SA i begynnelsen av Juli nå og da var jeg 6 uker.

Men har håpet nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Formen her er super. Har ingen symptomer bortsett fra litt ømme pupper:)

 

Glemmer bort at jeg er gravid i en travel hverdag, men på kvelden når roen senker seg er det godt å tenke på at det faktisk er en liten en der inne:)

 

Vi har ikke sagt noe til noen ennå, så det er bare mannen og jeg som vet om det. Er i 6. uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du :)

 

har mye av det samme som deg, og er ca. 5+4 hvis jeg teller riktig. Venter nr. 2

 

Er småkvalm/uggen i perioder iløpet av dagen, er ganske trøtt og sliten, fortere sulten, til tider ubehag i magen, og veldig oppblåst! Er litt øm i brystene også, men ikke på langt nær så mye som sist.

 

Det blir jo litt mer virkelig når man kjenner på kroppen at det skjer noe, samtidig som det hadde vært like greit å ikke kjent det med en 2åring i hus ;)

 

Sist gang hadde jeg jobb og ingen barn, denne gangen har jeg et barn og går skole, kjenner det er littegran tøffere.. men er bare såvidt igang, så det blir interessant å se hvordan det utarter seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 4`de uke og har masse symptomer allerede. ja det er fortsatt så tildig, litt redd for å glede meg for mye, men kan ikke la være. Drømmer meg helt bort.

 

- Skikkelig oppblåst jeg også, ser ut som jeg langt på vei, føler meg ikke akkurat sexy, er jo kommet så kort i svangerskapet og...ser ut som jeg har spist meget myeeeeeeeeeeee

- murringer mye av det

- stikninger(de stinkningene nedentil skal visstnok ha noe med at en ikke får mensen noe m progesteron!?

- ikke ømme bryster enda, rart først symptom på graviditeter hos meg vanligvis

- humørsyk

- noe hvit utflod

- kviser

- ukonsentrert

- trøtt

 

Håper virkelig det går denne gangen!!!!!! Livredd for den ul som jeg har bestillt i uke 7. turte ikke bestille før, hvis man får beskjed om å vente en uke, i uke 7 må man se at det er ok eller ikke. gruer meg. men leenge til da, og tiden går jo så sakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...