Twintipp og himmelblå Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Har en sønn på 4 år som er helt rå på memory. Det er svæææært få ganger noen slår ham. Verken min far, hans pappa eller jeg klarer å slå ham. I går hadde vi besøk av et mattegeni. Han spilte memory mot sønnen vår, og vant 1 av 3 ganger (med et par).Brikkene ligger da utover hele spisebordet, og det er maaange. Og han husker alle når de er snudd en gang.Vi andre har ikke nubbesjangs. Vi synes selvsagt dette er litt morsomt da. Men, jeg har lest at barn har utrolig god hukommelse og er helt rå på slike ting. Min niese var\er også god på memory. Er det vanlig at barn har så god hukommelse? For da tenkte jeg å starte med husmorsysler med ham straight away:o)))
2søtesmåh Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 -eller dere andre er bare utrolig dårlig på memory ) He-he.... ER selv "mattegeni",- men har ikke konsentrasjon til memory...FOr det er vel sånn man svarer korrekt her inne,- på skryt om egne barn...... Men nok om det..Min datter, på nå 7,- var bedre i memory før...Da synes hun det var morsomt og var, når hun ville, helt rå..Men nå er hun ikke så flink lenger ) Broren på3 går ikke an og lære reglene en gang...Han er helt uinteressert i alt som ikke brummer og kan kjøres i.....SÅ han blir nok aldri noe "Memory-vinner" nei.. FØr var hun også rå på og huske hvor plagg var lagt igjen, hvor leker var forlagt osv,- og fant nesten alltid igejn tingene sine når vi ba henne finne de og legge de på vask/ på plass....Nå er "lete-evnen" helt bort oghun er blitt helt "mann" når det kommer til å forlegge ting og leting...) Men håper din 4 åring bevarer sin husk, dere må fortsette og spille og utfordre ham med husken hans ,- sålenge han finner det morsomt...Kanskje er det et lite "geni" gjemt der inne i det lille hodet,- kanskej er det bare en "ting" nå ) Moro er det uansett )
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Mine har selektivt god hukommelse. De er sånn passelig gode i Memory, han på snart 8 år har skikkelig gullfiskhukommelse på skolesaker, huske å ta med ting hjem fra skolen, hva han har fått beskjed om å gjøre osv, men at vi for 10 mnd siden lovet ham at han skulle få se xx film dersom han gjorde xx, sånt husker han! 6 åringen har vel helt normalt god hukommelse, men 3 åringen har veldig god sosial hukommelse. Altså han husker hvem som sa hva til hvem, hva alle mulig folk heter og når de har bursdag, hvor de bor osv. Husker det mye bedre enn meg ;-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2010 Så morro da:o))) Hihi.. Jeg tror ikke han er noe geni altså, men mer at barn i den alderen har fotografisk minne eller noe. Men, han har myye bedre hukommelse enn meg.. Husker alt! Ofte spør jeg bare ham: XXXXX vet du hvor du det brune skjerfet til mamma er? - Henger på knaggen under jakkene mamma! Synes jo det er veldig søtt da:)))) men, har lest et sted (husker ikke hvor) at barn i den alderen er veldig oppmerksomme og lærervillige.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Når min egen gullfikshukommelse fikk jobbet litt nå, så husker jeg faktisk at eldstemann var rå på Memory når han var rundt 3-4 år. Som din, så husket han så godt som alle brikkene, men et sted på veien har den hukommelsen tatt turen. Fullstendig, hehe... Tror kanskje det er litt interesse og aldersbasert også jeg? Min er jo straks 8 år nå og er vel helt normalt vimsete og distre for alderen, muligens litt over snittet. Greit, langt over snittet glemsk ;-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Ja, med to vimsete foreldre er ikke fremtidsutsiktene så gode her heller:( He he:)) Men, det er jo morro da:)) Fare for at det glipper her etterhvert også tenker jeg, he he.
Gjest Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Ja, eldstemann som snart er 6 år har en helt utrolig hukommelse, men jeg fikk høre på foreldremøte i 1. klasse i går at det er ganske vanlig i den alderen
*Rutletutt* Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Har ikke spilt så mye Memory her hjemme, men sånn ellers har begge to ganske god hukommelse på ting de har opplevd eller som er blitt sagt. Merket det en stundt på eldste som plutselig kommer med en "husker du den gangen..." og så er det noe som skjedde for mange år siden! Trodde ikke unger kunne huske så lagt tilbake, jeg...samme med minsta nå, som plutselig kommer med det samme. Ikke åresvis tilbake selvsagt (hun er 3 år), men ting for et halvt år siden - flere mnd siden som er ikke skulle tro at hun ville husket. Nå har eldste begynt på skolen, og vi merker allerde at hokummelsen hjelper ham der. Jeg har selv ganske god hukommelse, nesten fotografisk - og det har hjulpet meg godt opp gjennom;-)
camilla^ Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 De har alle god hukommelse, men på forskjellige ting. Når gubben skal brette tøy, må han ta med seg den ene ungene som hun vet nøyaktig hva som tilhører hvem. De andre ungene aner ikke hva tøy som er dems, de vet bare det er dems når det ligger i skapet. Hun vet også hvor alle ting i hele huset ligger, husker hun ikke hvor en ting er blir hun nesten helt krakilsk. Huske spill slår hun de fleste i også. Ei anna har klister hjerne når det gjelder ting hun har lest, hun husker alt etter hun har lest noe. Ellers så er hun ett skikkelig vimsehode, som lett hadde glemt seg selv om ikke beina fysisk flyttet seg når hun gikk. Ei anna husker alt såfremt hun har gjort det engang før. Har vi kjørt til andre kanten av landet engang, kan hun veien nestegang vi kjører. Hun kan si hvor langt det er igjen, når vi skal svinge og ikke svinge, og dette var før hun klarte å lese skilt også. Slik var jeg som liten også, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte kjøre med min far, han måtte ha med seg sin levende GPS. Nå husker jeg såvidt veien til butikken..... eier ikke stedsans lenger. Minsta husker sangtekster kjempe bra. Hører hun en sang på radioen, kan hun synge den ordentlig rett etterpå, og lenge etterpå. Hun husker alle ord, ordrett. Om det er engelsk, norsk har ikke noe å si, hadde hun hørt noe på japansk hadde hun helt sikkert klart det også. hun klarte en sang vi har på russisk, det var vel igrunn da jeg la merke til det. Men hun husker ikke hvor hun satte fra seg skoa for 2min siden......
♡ A & E ♡ Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Ikke spesielt i spill og sånn men hvis det er noe vi har lovet han derimot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå