Gå til innhold

Anngående størrelser på Nøstebarn


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en gutt som fyller 1 år i november. Han er stor for alderen (er nå 75 cm). Hvilken størrelse bør jeg kjøpe fra Nøstebarn for at han kan bruke i hele vinter?

 

Tenker på ullfleecedress, bodier og sparkebukse uten fot.

 

Takk takk. Blir glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er greit å kjøpe litt stort i ull, spesielt siden det er dyrt. Og så er kanskje nøstebarn litt smått? Du må hvertfall ikke kjøpe mindre enn 80...

 

Men, om han er 10 måneder nå så er det ikke sikkert han kan bruke det helt fra nå og helt til våren uansett. For når de er så små kan de jo plutselig ta en liten vokseøkt og da passer jo ikke noe mer... Hvertfall er mine barn sånne som vokser i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyer kjøpte jeg i 86/92 til min som ble 1 år sist oktober. De passa fint i fjor, og passer enda nå i år. Nettopp starta med å bruke de igjen. Han er vel ca på gj.snitt i lengde, var 88 cm for 2 mnd siden, blir 2 år om en mnd.

 

Sparkebukse uten fot ville jeg og kjøpt i den str. Ullfleecedress er jeg mer usikker på, i år har han i 98/104, den er litt stor, men helt fin å bevege seg i. Bretter opp litt i bena og ermene. Dressen er noe kort i ryggen, til mine barn i alle fall, så jeg har strekt den godt etter vask, da blir den super. Må sikkert ha den og i 86/92 din gutt, str større blir for stort enda. Også er det lov å håpe at den kan brukes i alle fall ei god stund av neste sesong:)

 

Må og få anbefale ribbestrikka ullgenser og ullbukse. Finnes ikke bedre ulltøy, og de kan man gjerne ha i 3 sesonger. Tulla vokste ut av sin i str 86/92 4 år gammel, da hadde hun brukt det siden hun var 1 år!! Kan brettes opp og ned og tøyes så fint.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...