Gå til innhold

Ta sykepleien på deltid?


NostraStoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med 100 % jobb på dagtid??

 

Jeg spurte dem jeg, og studiebelastningen er på 75 % på deltid, så du kan ikke jobbe mer enn 1-2 ganger i uka på dagtid. Hvis du har en mann som kan ta i et tak på kveldstid kan du vel jobbe deltid. Man får jo heller ikke studielån hvis man jobber mer enn 50 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tenkte på det. Har kveldene ledig.. men 1-2 ganger i uka på dagtid?? Det er jo kun ringevikar/ekstrahjelp det der, gjorde det da jeg tok bach graden min uten problemer. Må være mulig å kunne jobbe mer på siden av.

Men det er vel vanskelig å få til, studielån er ikke viktig så lenge jeg har en jobb også.

Har noen prøvd nettstudiet til sykepleien?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne jobbet ca 50%. Der hun studerte var det et krav at man ikke jobbet mer enn 50% ved siden av studiet for at man skulle ha ork/kapasitet til selve studiet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår. Hmmm, har veldig lyst å ta sykepleien, men med jobb, huslån som skal betales og barn går det vel ikke på dette tidspunkt.

Føler jeg er i feil yrke, og vil gjøre noe helt annet. Har vurdert sykepleien tidligere men valgte en helt annen utdannelse.

Aner ikke hva jeg vil "bli" eller hvilken vei jeg skal gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg sikkert gjøre hvis du er motivert :) Det forutsetter selvfølgelig at du er sikker i ditt valg ;) Ellers går det vel kanskje an å bytte jobb? Det finnes en del stillinger hvor man arbeider med mennesker som ikke krever sykepleien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bytte jobb, men vil gjerne ha en utdanning innenfor det fagfeltet jeg velger, og har veldig lyst å jobbe innenfor helse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man virkelig motivert er det nok mulig å få det til med 100% jobb og deltidsstudier - det er mye å lese men stoffet er ikke veldig vanskelig ihvertfall ikke om man har spesiell interresse for det og er en type som leser og lærer fort. MEN du må jo også huske på at du må ha samlinger pluss at du i praksisperiodene må jobbe 100% på praksisstedet. Om DET lar seg kombinere med 100% jobb er vel mer usikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av studiet er man faktisk i praksis, så da er det umulig å jobbe 100%.

Det er også undervisning på både dagtid og kveldstid, og man går jo turnus som sagt 50% av tiden man studerer.

Jeg går fulltid nå og jobber ikke ved siden av. Det har jeg rett og slett ikke tid til, vil ha 100% fokus på studiene og bruke den ledige tiden på barnet mitt.

Vi har også ganske høye utgifter(13 000 til bolig hver mnd) men vi har strammet inn på flere poster og greier oss fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som gikk sykepleier deltid for veldig mange år siden, så det kan jo hende opplegget er endret siden da, men de gikk fast to dager i uka på skolen hele skoleåret. I de periodene de hadde praksis var de ikke de to dagene på skolen, men de hadde praksis tilsvarende 100%, da fulgte de vanlig turnus med dag, kveld og natt.

 

100% jobb, studie og barn vil nok kanskje kunne gå, men da har du nok ikke tid til noe annet og du vil være helt avhengig av en arbeidsgiver som lar deg tilpasse arbeidstidene etter hvor mye du er på skolen.

 

Jeg ville ringt skolen du vurderer å studere på og hørt hvordan de legger opp studiet og så snakket med arbeidsgiveren din i tillegg og høre om de kan hjelpe deg med tilpassing av arbeidstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med praksis osv blir det umulig å jobbe ved siden av i tillegg til hus og barn.

Du som tar studiet, hvordan i alle dager greier dere å stramme inn på andre poster og leve av kun 1 inntekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever vel ikke bare av en inntekt vi vel :) får jo studielån og stipend. Fordeler de store beløpene som vi får to ganger i året, utover hele året. Og da har jeg ca 10 000 kr i mnd fra lånekassa + 5000(i barnetrygd og barnebidrag) så jeg bidrar med 15 000 i mnd. Før jobbet jeg og hadde ca 19 000 utebetalt i mnd så vi lever kun på 4000 mindre i mnd, og det er ikke noe problem å kutte 4000 kr.

Jeg sluttet å røyke(vips 2500 kr mer i mnd) + at vi har skjerpet oss drastisk på matbudsjettet og andre små justeringer.

Men vi hadde aldri greid oss på en inntekt, samboer tjener jo like mye som jeg har utbetalt som student, så da hadde vi aldri greid oss uten lånekassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...