Gå til innhold

Jeg ringer aldri til folk etter normal leggetid, men er det "lov" å skrive meldinger sent om kvelden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at ringe gjør en kun i nødstilfeller dersom det er sent på kvelden/natten. Men er det allmenn akseptert å skrive meldinger om natten om ting som ikke er superviktig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det tror jeg. Hvis folk ikke vil bli vekt av en sms så håper jeg de skrur av lyden på telefonen. Det gjør jeg. Også bestemmer man selv når man vil svare.

Jeg blir irritert hvis folk ringer meg på natta, men blir aldri irritert over en sms, for da tenker jeg at de ikke forventer svar umiddelbart. Når noen ringer så håper de vel på et umiddelbart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på synes jeg.

 

Jeg gjør det ikke fordi jeg blir ganske irritert selv når det tikker inn en melding midt på natten.

Jeg har en mor som er ganske syk, sånn at jeg må ha lyden på telefonen og vi har ikke hustelefon. Kommer det en melding midt på natten så er jeg lys våken og tenker at det kan være mamma som har problemer, selv om hun som regel ringer.

 

Men jeg har også sagt i fra til mine venner om dette. Derfor tar jeg meg den frihet å bli sur når noen sender meg en melding midt på natten i ukedagene.

 

Er det strengt tatt nødvendig å gjøre det om ikke det er viktig?

Hvis det er noe jeg "må" si til en venninne mens jeg husker det så sender jeg heller en mail.

 

Vi hadde en diskusjon i vennegjengen om nettopp dette. Ei venninne hadde fått en melding kl 3 om natten av ei anna om noe helt uvesentlig.

Hun hadde da sagt i fra på det jeg synes var en helt greit måte (jeg var tilstede) at hun ikke ville ha tekstmeldinger midt på natten hvis ikke det var viktig. Hun som hadde sendt tekstmeldingen klikket totalt, skjelte henne ut om at det var vel f*** ikke hennes problem om hun var så dum å ha mobilen påskrudd om natten osv i den duren. Må si jeg ble litt paff. Men men, samme dama ringte meg kl 6 en morgen og forventet at jeg skulle være våken og klar til å høre på hennes problemer. For nå hadde jeg fått barn og alle var jo tidlig oppe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan la være å ringe etter alminnelig leggetid, kanskje ikke senere enn kl 22?

 

Tekstmeldinger derimot er bare å sende døgnet rundt, er folk våkne og kjeder seg kan man underholde hverandre med sms, sover de så fortsetter de vel med det?

 

Men jeg er vant til å jobbe turnus og ha små barn de siste årene, samme med endel av mine nære venninner. Så vi sender sms når vi har tid, risikerer jo å få svar et halvt døgn senere når venninna er stått opp og en selv har lagt seg.

 

Siden det er urimelig å forvente at andre skal holde rede på når man har jobbet natt, når jeg og baby har lagt oss på dagen osv setter jeg tlf på lydløs dersom jeg sover på dagtid og ikke tåler å bli vekket, og benytter et diskre meldingssignal døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å stille telefonen slik at den ringer, men ikke gir meldingslyd.. .Det har jeg på om natten, sånn at jeg blir vekket hvis det er noe viktig (noen som ringer), men ikke våkner av meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

 

 

folk får skru av tlf sin eller sette den på lydløs om de ikke tåler å få meld..

både jeg og min mann sender meld til våre foreldre om det er noe vi må si ifra om seint på kvelden.. vi vet da at de svarer når de ser meld.

 

både de og vi vet at vis det er noe viktig så ringer vi. sms bruker vi til alt annet. så etter kl 22 så ringer vi ikke folk..

 

vi har en del gammle besteforeldre, de ringer vi helst ikke etter kl 20-21 da de legger seg tidlig.

 

for oss så tar vi litt hensyn til hvem det er, venner å alle andre kan sende meld når de vil for oss, vi har tlf på lydløs om natta. har på vibrering på ringing slik at folk får tak i oss om det er noe viktig.. dette vet folk,..

 

for meg er det hvertfall greit,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe om natten (sent kveld) er IKKE ok! Kun hvis det er VIKTIG!!

Sms er greit døgnet rundt.

Selv skrur jeg av lyden på natten - slik at hvis det skulle komme en mld. slipper jeg å våkne av den.

 

NB: Husker jeg fikk en sms av en potensiell kjøper på FINN.no kl. 03-04 på natten en gang... synes det var litt snodig tid å "by" på en gjenstand :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvem du skal ringe. Pappa er alltid seint opp, så han kan jeg ringe til ca halv tolv om kvelden, men mamma ligger seg tidlig, så der ringer jeg seinest kl ni. Venninner og sånn , så sender jeg gjerne en melding først om de er våken, og om der passer at jeg ringer. Jeg må alltid ha lyden av om natten, ringelyden og meldingslyden, pga jeg har to kamerater som er veldig flink til å ringe meg midt på natten når de er ute å drikker =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit når noen jeg kjenner godt gjør det, men blir irritert hvis naboen sender sms kl 2 om natta for å spørre om jeg vil komme og drikke kaffi dagen etter, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...