Gå til innhold

Hjelp meg, angående turnusarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som nattevakt med noen aftenvakter i måneden som er innbakt i turnusen. Utenom dette må jeg møte opp på møter noen timer hver 6 uke, dette er også med i turnusen min. Jobber jeg 2-delt eller 3-delt turnus da?

Ta gjerne med en link:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turnusen din er 3-delt, ikke fordi du går dag, aften og kveld, men fordi døgnet på din arbeidsplass er delt i tre. En 2-delt turnus vil si at døgnet er delt i to, uavhengig av hvilke vakter man har.

Skrevet

Vil det si at en 100 % stilling utgjør 33,5 t i uka? Eller er det fremdeles 35,5 t i uka!

Takker for svar!:)

Skrevet

Du jobber ikke 3 delt turnus. For at det skal være 3 delt skla du ha både dag, kveld og nattevakt i turnusen din.

Hvis du tenker på den nye med skiftarbeid og turnusarbeid gjelder ikke dette deg med det å få mer fri pga nattevaktene. Uansett utgjør ikke dette noe særlligt for noen. Vi har blitt skikkelig lurt. Var nettopp på møte om dette. Jeg jobber 100% 3 delt turnus med stoooor vaktbelastning. Ikke mye ekstra jeg får fri nei.

100% utgjør ennå 35,5 timer pr uke.

Skrevet

Dette stemmer ikke. Det finnes rene nattevaktstillinger, dag og aftenvakt stillinger, aften og nattevaktstillinger og 3 delte stillinger på en og samme avdeling. Det er personlige turnuser, ikke avdelingsturnuser!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...