Gå til innhold

Inngrod tånegl hos lite barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette hos barn under to år?

Barnet vårt er helt komplett umulig å klippe neglene på, selv når far holder og mamma klipper. Har fått til et par negler her og der, men jeg ser at en av neglene er buet, og det kan se ut til at den gror nedi på ene siden. Vanskelig å få sett skikkelig også..

Dette plager meg virkelig! Hun har ikke betennelse, men jeg burde kanskje bestille en legetime uansett? Noen som har opplevd dette? Og fikk dere tilsnakk hos legen? Jeg føler meg nemlig litt idiot som mor akkurat i forhold til dette. Hvis neglen har grodd inn, vil hun vel få mange problemer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vanlig hos små barn (vår lille på 3 mnd fikk dette, og vi har ikke klippet tåneglene hans enda). Har en venninne som er lege og hun sa at det hjelper med grønsåpevann (kjøp på apotek). Det gikk over etter 2 dager, og han virket ikke plaget. Tror ikke legen kommer til å gi deg noen reprimade...synes vel egentlig ikke at du behøver å gå til lege med mindre det blir betennelse.

Skrevet

Det var godt å høre! Er jo redd for å påføre henne problemer for en lang stund fremover...

Men jeg blir ganske fortvilet for at vi ikke får klippet neglene. Kan jo ikke fortsette sånn. Det går virkelig ikke å holde foten eller henne på plass heller. Hun friker helt ut fordi hun forventer smerte etter en traumatisk tur til lege hvor de fjernet en flid fra under storetåneglen...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...