Gå til innhold

Dette med pappaperm...


solskinn1980

Anbefalte innlegg

Kan faren ta pappapermen når barnet har begynt i barnehage? Jeg har sagt til samboeren min at han skal ta permen når jeg begynner å jobbe, slik at ungen hjemme lengst mulig, før han begynner i barnehage. Han sier at kompisene har pappaperm to uker her og to uker der.. Jeg ser ikke vitsen med pappaperm hvi barnet er i barnhage??

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hos oss skal pappapermisjonen selvfølgelig brukes før barnet begynner i barnehagen.. det skal være 10 uker hvor far og barn er hjemme og koser seg sammen.. alene, uten mamma!! Jeg tror dette er kjempe viktig og bra for hele familien..

 

Pappapermisjon er jo ikke til for at pappa skal få fri til å gjøre hva han vil på dagtid i 10 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og at pappaperm for at faren skal være med barnet. Jeg lurte bare på om det var lov og være hjemme når ungen er i barnhage. Hvis det så er det jo helt tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, pappapermen må bare taes før barnet er 3 år tror jeg, ellers så mister man den.. kan jo også tas som 1dag fri hver uke i laaang tid.. nav bryr seg ikke om barnet går i bhg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at vesla blir født slik at vi må dra ut permisjonen så lenge som mulig for å få bhg-plass så ville min samboer ha valgt å ta fri en dag i uken f.eks, for at vesla ikke skulle måtte gå fulle uker i bhg.

Pappaperm kan taes når som helst innen de tre første årene.

 

Men....-det går ikke, så han tar ti uker rett etter min permisjon (jeg tar og to mnd ulønnet perm).

 

Jeg synes pappaer skal være hjemme med barna under perm. Ikke bruke det som fridager og lempe barna i bhg. Da er vitsen helt borte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle fall ganske greit om han har permisjon noen dager etter barnehagestart, så kan han ta seg av innkjøringsfasen der. Tror for mange unger er det lettere å innfinne seg med at pappa leverer og går igjen, enn at mamma gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er meningsløst hvis pappaen skal ha ti ukers FERIE mens barnet er i barnehagen?

 

Hvis han ikke ønsker å være hjemme i ti uker i strekk, kan man jo som nevnt tidligere i tråden ta gradert uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...