Gå til innhold

Slite med kynnere allereie?


HegeAE

Anbefalte innlegg

Syns det er litt tidleg å begynne med kynnere no, Begynte ikkje så tidleg med nr 1 og 2. Men, med nr 3 så har det kome tidlegare. Så kynnnere rett som det er, men dei er langt frå vonde. Kun at det strammer ein del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er førstegangs og lurer på, hvordan kjennes en kynner ut??? Jeg kjenner endel "mensen-smerter" spesiellt på høyre side men tror ikke egentlig det er kynnere. Er 14+4 idag. Hvordan vet jeg hva som er kynner og hva som bare er strekking av livmor? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er livmoren som strammer seg. Du kjenner det ved at den blir steinhard... Det skal ikke være smertefullt og heller ikke komme regelmessig. De skal dessuten gi seg dersom man tar en varm dusj (om man er i tvil om det er rier eller kynnere)..:) Du vil nok oppleve det mer mot slutten av svangerskapet når du går med førstemann, selv om man har det hele svangerskapet.

 

Jeg går også gravid med nr.3 og merket de første kynnerne allerede i uke 8 denne gangen. Utrolig tidlig, men de kom i en periode med mye stress... Nå har det heldigvis roer seg noe, men jeg kjenner fremdeles at de tar tak. Er 11+2, så er fremdeles tidlig... Var mye plaget i forrige svangerskap også, så skjønner at jeg har noe å se frem imot...;)

 

Så lenge kynnerne gir seg og ikke blir smertefulle så er det nok bare å ta det med ro og evt stresse ned. Det er vanlig at man kjenner det tidligere for hver gang...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kynnere, men vil ikke si at jeg sliter med det. Det strammer litt, og hvis jeg ikke bruker hendene mine til å ta på magen min så er det såvidt jeg kjenner det. Begynte i uke 9-10 denne gang, forrige gang begynte det rundt uke 15-16. Var heldigvis ikke plagsomme da heller så satser på slike denne gang også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...