Gå til innhold

Hvor lenge blødde dere etter å ha satt inn hormonspiral?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt den inn for tre uker siden og blør enda. Kraftigere nå enn i begynnelsen. Satt inn under mens, men vet ikke om det har noe sammenheng med at jeg fortsatt blør. Hadde kobberspiral for noen år siden, da blødde jeg i 3 måneder før jeg gav opp og tok den ut. Begynner å bli utålmodig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så uheldig du er da! Hadde kobber, men blødde bare en uke eller litt mer. Kanskje er du ikke skapt for å ha spiral? Tror jeg ville vurdert annen prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt den inn i januar, og blør enda.. Men nå var jeg til innvendig ul i uken som var og har en del cyster på eggleder og eggstokker. Dette gjør at jeg blør. Så nå skal jeg gå på p-pillen i tillegg i 3 mnd for å se om det hjelper.. Den ryker til i januar om ingenting er bedre.. Har ikke mann da, så ikke noe problem der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småblødninger i 3 måneder. de 2 påfølgende årene jeg hadde den hadde jeg bare brun utflod 2-3 ganger, så det var verdt maset i starten. De skiller jo ut mest hormoner den første tiden, noe som kan forklare blødningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg har småblødninger hele tiden. Hatt den snart i 3 år nå....

 

Men det er verdt det. Bruker jo truseinnlegg daglig, og det "tar etter" blødningene, eller berger meg til jeg må til med bind....

 

De som ikke tåler noen måneder/lite år med småblødninger har iallefall en enkel mens til vanlig....Tenker jeg :o)

 

For min "naturlig mens" er uregelmessig, langvarig, blør mye og mye vondt......Med de beste p-pillene, var den regelmessig,- bare 3-4 dager slingringsmonn på når den startet, varte i 8 dager, blødde mye og mye vondt..Og UMULIG og utsette.

 

SÅ småblødninger i ny og ned, en liten mens en gang hver 2.-3, måned takler jeg..Men nå begynner pms,- ialle former og ta seg opp..ALtså både det fysiske ubehaget og den psykiske delen. I dag skal jeg til gyn og vurdere tiltak..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Altfor lenge ;-) Tror det tok et halvt år jeg før det begynte å ligne noe som kunne kalles en syklus :-P Nå har det vel gått et år, og nå er det helt i orden, og nå skal jeg ta den ut igjen *he he he*. Nå skal det sies at hormoner og kroppen min aldri har vært særlig gode venner, så for min del er spiral uansett et bedre alternativ en p-piller. Det blir hodet mitt litt loco av i tillegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mer el mindre hver dag i 6mnd, hadde i tillegg mange andre reaksjoner på hormonene og sliter fremdeles med noen av plagene 4 mnd etter at den ble tatt ut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen blødde jeg i 6 uker. Andre gang (fødsler i mellom) blødde jeg ikke før jeg fikk mensen 2-3 uker etter innsetting, og etter det har det vært mye rot. Blør mye, mye mindre ved mensen enn jeg pleier, men mye, mye lenger i stede. Etter sist mens blødde jeg i over 3 uker. Nå skulle de komme igjen for 1-2 dager siden etter min beregning, men i stede sluttet jeg å blø...? Har hatt den inne i litt over 3 mnd nå og skjønner meg ikke på syklusene mine lenger, men er likevel fornøyd siden jeg har vært vandt med monsterblødninger og mye smerter og nå kan nøye meg med små truseinnlegg, evt en gul tampong den verste dagen, og null smerter. Deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...