Gå til innhold

Hordan lager DU enchildadas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom som bruker "dinner kit" trenger ikke svare:)

Jeg skal lage dette for første gang i morgen, og sitter og leser oppskrifter nå. Greier ikke bestemme meg for hvilken oppskrift som virker best.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er utrolig god! :) Fått den av svigerfar og han er god til å lage mat!

Du lager først kjøttsaus, så ruller du ostebiter inn i tortillalefser og tømmer sausen over. Ha enda mer ost på toppen. Ja det er mye ost men det er godt! Svigerfar bruker litt cheddar i også mens jeg bruker bare vanlig hvitost.

Kjøttsaus:

Brun 2 løk i pannen

Ca 2 ss smør, 2ss mel og lag saus med ca 8dl vann.

Masse oregano og chilli pulver. Jeg bruker den mexicanske chillien, den er ikke så sterk. Smak deg til.

1 buljong terning og en liten desj sukker.

Tilsett stekt kjøttdeig.

La sausen småkoke lenge ca 1/2 time.

Rull så ostebiter på størrelse med pekefingeren inn i tortillalefsene og legg dem på rad i en ildfast form. Hell sausen over og topp med reven ost. Server med god salat :)

Skrevet

Jeg bruker denne:

Kyllingfilet(1 per prs.)

Litt bacon

Litt champingon

1 stor paprika

1 stor løk

1/2 pakke taco kryddermix

1/2 glass taco saus

Steker alt dette,har i krydderet og sausen og lar det koke noen minutter..

Så legger jeg det inn i tacolefser som jeg legger ved siden av hverandre i ei ildfast form

Så lager jeg en saus av

resten av kryddermixen

resten av tacosausen

1/2 boks creme fraiche

1 dl vann

Koker dette i 1 minutt og heller dette over lefsene i formen.

Legg over osteskiver og sett i ovnen i ca 10 min:)

Kjempegodt!!!!

Skrevet

Min versjon er veldig enkel.

Jeg steker kyllingfilet i biter med ønsket krydder. når de er gjennomstekt legger jeg det i en bolle. Jeg legger en tortillalefse i panna så ost i skiver og litt kyllingbiter, så bytter jeg på å legge en lefse til oppå der eller rulle den sammen. Kommer litt ann på humøret hva jeg gjør. Og serverer med en god salat ved siden av.

Skrevet

Takk for oppskrifter som alle så gode ut! Tar gjerne imot flere.

Skrevet

Jeg steker kjøttdeig eller kylling (etter humør) og krydrer godt (liker sterk mat) med cayennepepper, paprika, chilipaste osv. og legger til side.

Steker gul, grønn og rød paprika og løk sammen.

Legger tortilla-lefsene utover benken og fyller likt i alle med kjøtt og grønnsaker. Har på chilibønner fra boks. Heller over salsa (enten kjøpt på glass eller laget selv av jalapenos, løk. paprika, tomater, lime).

En gang brukte jeg litt ris som var kokt med tacokrydder i vannet og fordelte i lefsene også for fyll. Ble knallgodt!

Ruller sammen og strør masse ost på toppen, og inn i ovnen. NAM NAM!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...