Gå til innhold

Hva er deres BESTE minner fra da dere var barn?


Trønderbærta

Anbefalte innlegg

For meg så er det alle turene, med båt, campingvogn, bil og på hytta. Vi gjorde veldig mye som familie, noe jeg synes er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange:)

 

Men husker spesielt en sommer vi var på campingtur i 14 dager rundt i Norge.Siden jeg har 3 brødre som er ganske mye eldre en meg så var jeg overlykkelig for å ha kusina mi med på denne turen(hun er 1 år eldre) Var på mange kjempefine campingplasser,traff mange nye mennesker,litt gutter og gjorde sååå mye gøy den ferien:)

 

Husker den spesielt godt:)

 

Men heldigvis har jeg mange minner fra en veldig fin og trygg barndom:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode minner altså.. men noe som virkelig var stas var en gang min mor laget sjokoladekake. Jeg fikk en kaffekopp med sjokoladeglasur, det var jo så stort!;-) Husker enda hvor godt det var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være skikkelig depressiv, men jeg sliter virkelig med å finne noe som bare står ut....

 

Hmmm.

 

Jeg husker jeg alltid syns det var fint om sommeren den delen vi var hos faren min. Han har veldig frodig hage (vi bodde i blokk med mamma) og da vi var der i 4 uker og bare hadde fri og kunne henge i hagen uten noe stress DET syns jeg var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er alle tradisjonene, de faste tingene som vi visste ville komme og som vi så frem til og gledet oss til.

 

Vi hadde så mange faste rutiner, og for et barn var det en lykke å vokse opp med. Alle lørdagene våre var f.eks helt like. Vi kjørte en tur hele familien på formiddagen, stoppet på en spesiell baker og kjøpte lunsj pluss noe godt (en kake, muffins e.l.) og avsluttet med en runde på Obs! Da vi kom hjem gikk vi tur med hundene, hele familien, og turen avsluttet i godtebutikken hvor vi kjøpte lørdagsgodt. Etter det laget hele familien pizza sammen på kjøkkenet, mamma laget deigen, pappa stekte kjøttdeig og vi ungene kuttet grønnsaker, rev ost osv. Jeg vokste opp med lørdager fulle av samtaler, sang i bilen osv. Vi koste oss!

 

Så var det alle de andre tradisjonene, ferie i campingvogna, julestrømpen som pappa laget til julaften, påskeegg, middagene hos mormor og bestefar, skiturer med sjokoladekake i matboksen, sykkelurene osv.

 

Verden vår var ikke rosenrød, det var økonomisje problemer og andre ting som ikke var så bra, men det er ikke det jeg husker fra barndommen. Prøver mitt beste å gi barna mine tilsvarende gode minner sammen med familien, hyggelige tradisjoner i hverdagen og i høytidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart når mamma eller pappa gjorde noe med meg alene, da følte jeg meg spesiell. Det har sikkert noe med at lillebroren min var veldig krevende, mens jeg var stille og innadvendt.

 

Så når pappa tok meg med på tur eller fortalte meg en av sine fantastiske selvkomponerte fortellinger, og når mamma tok meg med på kafé eller vi kledde oss ut - det er de tingene jeg husker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine arvet en gård et par mil fra der vi bodde. Hver sommer var vi der slo gresset, hesjet og tok inn høyet når det var tørt.

 

Skikkelig barnearbeid, for vi måtte være med å jobbe fra vi var ganske små. Dette er faktisk et av mine gode barneminner. Vi var 3 generasjoner som jobbet side ved side. Lange dager med mye jobbing, men og mye koselig prat underveis. Fellesskapet, og det å jobbe sammen var veldig kjekt. Besteforeldrene mine var med og hjalp til de var rundt 80 fordi de selv ønsket det.

 

Husker at da jeg kom opp i tenårene så syntes jeg det var kjipt da det regnet og vi stod der og slet, men samtidig så var regnet noe av sjarmen. Samtidig, jo eldre vi ble jo mer ansvar fikk vi og vi lærte mye.

 

Både jeg og søskene mine var med og hjalp til hver sommer så lenge vi bodde hjemme. Nå er det flere år siden jeg har hatt anledning til å være med, bor og jobber for langt unna til å kunne bidra, og savner det i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriene hos bestemor og bestefar.

Campingferiene. Særlig på landskytterstevnet.

Hytteturene med mor og far (det andre sett besteforeldre).

Alle de koselige småtingene pappa gjorde. Som f.eks. at han tok opp barnetv på video når vi var på svømmetrening. Så fikk jeg brødskive med nugatti og barnetv når vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull2010

Julaften hos farmor!!! Hun døde da jeg var 13, men etterlot seg mange gode minner!

 

Vi har en stor familie og kunne være hele 18 stk på julaften og ingenting er som julaften når det er folk der i alle aldre! Farmor hang sjokolade på juletreet, snek til et par wiererpølser til barna, fordi vi ikke likte ribbe, ga oss skikkelig forundringspakker som vi gledet oss mest til, lot oss være lenge oppe og se tegnefilm etter at pakkene var pakket opp.... Det var vel i det hele tatt stemningen hun lagde. Håper jeg får bli farmor selv en gang og får muligheten til å gjøre det samme.

 

Jeg husker også siste weekendturen vi hadde som familie, før foreldrene mine skilte seg. Jeg husker ennå hva jeg spiste til dessert på en restautrant vi var på, selv om jeg bare var 12-13 år. De er skilt i dag og begge er lykkelig gift igjen, men jeg syns det er bra å ha gode minner å se tilbake til, for det har jo ikke alltid vært som det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en til har svart det samme. Tradisjonene og rutinene :o)

 

Hos oss var også hver lørdag og søndag ganske lik..På "byn" lørdag formiddag på handling eller nå og da i svømmehall..Så innom bestemor og bestefar på vei hjem til kaffe og traff alltid noen tanter, onkler og søskenbarn der. SÅ hjem til grøt. VI bodde på gård og når pappa var ferdig i fjøset tok han med seg en cognac på badet, dusja, men mamma laget noe god mat, også spiste vi mens vi så halv-sju og de andreprogram som gikk..Og lørdagsgodt etterpå..SØndager var det en tur på formiddag, og en tur etter kveldens fjøsstell :o)

 

Etterhvert var det Dynastiet/Falcon Crest hver onsdag, hvor vi alltid fikk besøk og noe godt ble satt frem :o)

 

Helga er fortsatt "Hellig" for meg. Kler oss litt penere, spsier litt bedre mat og koser oss :o) Ser frem til helga, alltid...Det er vel de rutinemessige brudd i hverdagen jeg husker best.

 

Aldri lange ferier, kun bilturer til Sverige hvor vi leide "stugor"...Men kan huske at bilturene var trivelig,- selv om mamma og pappa påstod at det verste var sure barn på lange bilturer på vei til/fra "stugan" vi leide :o) He-he.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...