Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 hei! hva er det egentlig med enkelte gravide, noen som virkelig tror at graviditet er en sykdom, gjør ikke annet enn å uffe seg over tilstanden sin, hvorfor egentlig bli gravid hvis du klager over sure oppstøt og litt halsbrann. jeg jobber sammen med en som også er gravid, hun klager konstant, og d over små ting! hun har verken vondt i ryggen, eller har andre smerter sier hun, men mener at alt er så slitsomt, og at d hadde vært deilig å være sykmeldt! hun er 10 uker på vei, jeg er 14 uker... jeg har sinnsykt til kvalme til tider, men er på jobb hver dag for d.. biter d i meg... rakker ikke ned på de som er sykemeldte med gode grunner, men dette kvinnemennesket ønsker å bli sykmeldt, fordi hun heller vi gå på kafe og være hjemme... og hun sier det rett ut... er d mulig??
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Men tipper hun ikke næger slik som du. Merker jeg fikk nok av deg bare av å lese innlegget ditt..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Å være gravid er i seg selv ingen sykdom, men mange kan få andre sykdommer ved å være gravid. Intet svangerskap er likt, vet du. Og det er faktisk godt å klage litt innimellom. Det er ingen som tjener på å være overmennesker og barnet er nok like ønsket og elsket selv om mor tillater seg å klage i ny og ne. Andre mennesker som sliter har "lov" til å klage så hvorfor kan ikke den gravide også klage litt? For mange er det uvant å være gravid og man er ikke helt seg selv. Det skjer mange rare ting med kroppen og vi takler dette på ulike måter. Så suck it up. Om 9mnd. er ungen ute uansett;)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Hallo!! Hun synes sikkert det er lettere å snakke med deg som også er gravid.... vær litt støttende da!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg tror også at for noen så er det å være gravid så stort og altoppslukende at de bare MÅ snakke om det hele tida. Og da er kanskje plagene det som er lettest å ta tak i. Slik var det i alle fall med en kollega av meg - hun var KJEMPEgravid lenge før magen kom. Men jeg tror ikke hun mente å klage, jeg tror bare hun var så opptatt av det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Jeg er enig med HI. Slike folk som du beskriver gjør at de som virkelig har plager ikke blir tatt på alvor. Ikke noe kjekt å bli mistenkt for å ha sytt deg til en sykemelding hvis du virkelig har plager.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Supert at du biter det i deg. Når du er ferdig med svangerskapet kommer sjefene, kollegæne dine, legen din, jordmor og Gud, til å applaudere deg for kjempeinnsats, og for at du beit tenna sammen. Ungen din kommer til å være evig takknenlig.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Vi er alle forskjellige! Noen tåler mye, andre lite... Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Supert at du biter det i deg. Når du er ferdig med svangerskapet kommer sjefene, kollegæne dine, legen din, jordmor og Gud, til å applaudere deg for kjempeinnsats, og for at du beit tenna sammen. Ungen din kommer til å være evig takknenlig.
Gjest Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv som de to første 2-3 mnd etter at jeg oppdaget at jeg var gravid. Ikke hadde jeg vondt i starten, ikke halsbrann og ikke kvalme en gang med eldstemann. Jeg var bare så trøtt og sliten at jeg glatt sov 16 timer i strekk ... jeg tok faktisk ut ekstra ubetalt ferie fordi jeg var så sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå