Gå til innhold

Er det vanlig å tjene 250 000,- før skatt i full jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres lite ut, men det er en enkel jobb og har man ingen /lite utdannelse og erfaring så er det en grei lønn sett i forhold til kvalifikasjoner og vanskelighetsgrad på arbeidet man skal utføre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

 

Ta meg f.eks. Jeg er ung, 25 år. Holder på med fagbrev, ferdig med teorien, Har vært lærling på dette stedet i 1 år, og begynner meget mulig der i fast stilling på nyåret. Dette vil være meget hektisk arbeid siden jeg kan mye fra før.

 

Jeg regner med at jeg vil begynne rundt der. Det er arbeidere av den gamle skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har utdannelse innen faget og har noe erfaring så høres det lite ut.

 

Men om du ikke betaler så alt for mye i skatt så vil du få en ok utbetaling

 

19:03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 36% i skatt :) Men nå vet jeg ikke hva det blir til. Alt er jo bedre enn hva jeg har nå. Har ca 80 000,- ut i året hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dumt å ta utgangspunkt i at en får jobb der man har vært lærling. Ikke sikkert de er så fornøyd som en tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har salg og service, samt allmenn påbygging. Altså tre år vgs. som utdanning. Fikk ikke lærlingplass, men fikk den jobben jeg ville ha. Jobber på sentralbord med 4 års ansinitet og har nå 314 000 før skatt i året.

Mener 0 ansinitet ligger på 290 000 eller noe sånt. Fagforeningen som har forhandlet frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da er du heldig :) Det er jo mer enn de som er eldre enn deg med utdannelse tjener :) Hehe :) Jeg blir kjempeglad om jeg bikker 200 000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ikke være medlem i LO for å være knyttet til sånne forhandlinger?

Hjelper det ikke med det ene året i annsieniet?

 

290 000,- er jo slettes ikke galt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ansenitet kommer vel hvert andre år, i hvert fall hos oss. Jeg er medlem i Negotia, og ikke i LO. Før vi organiserte oss hadde jeg vel rundt 260 000, så for meg ble det en gullkantet avtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig enkel utdannelse fra beautyschool og jobber med diverse som jeg lærte der. Og jeg ligger på rundt 550-600.000 i året før skatt. Har eget firma og trives godt. Mye jobb, men når jeg tjener såpass syntes jeg det er værdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville søkt jobber i andre firmaer!

 

Med relevant utdanning og ferdig som lærlig (fagbrev?) burde du tjene mer enn det. Vil en annen bedrift ha deg i jobb vil de antagelig tilby deg høyere lønn enn du har fått tilbud om der du er nå..

 

Om du absolutt vil bli søker du andre jobber og den dagen du har et relevant tilbud går du til arbeidsgiveren din og forteller om tilbudet du har fått. Fortell at du gjerne vil bli, men det er tross alt pengene vi lever av og de er nødt til å toppe tilbudet om de vil beholde kompetansen din.

 

Du kan også fint organisere deg selv om ikke resten av de ansatte er organisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig gode råd :) De skal jeg ta til etterretning :) Nå vet ikke jeg om jeg i det hele tatt blir tilbyd jobben, og ikke hva jeg kan tjene, men jeg elsker arbeidsplassen, de krever mye av seg selv og av de ansatte, en blir tatt hensyn til og de er en veldig familievennlig bedrift, så jeg vil svært svært gjerne få en jobb der selvom jeg kanskje å tjene 20 000,- mindre enn andre plasser de første årene.

 

Men jeg skal helt klart forhøre meg rundt om hvordan andre har det på sin arbeidsplass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du liker stedet er mye viktigere enn noen tusenlapper ekstra i året synes jeg :) Det er meg over her som tjener 300 000,- i kundebehandlingjobb. Kunne sikkert tjent mer i en butikkjobb (med kveldstillegg ol), men stortrives i jobben, så da klager jeg ikke :) Lykke til, håper du får jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig :) Ja, det håper virkelig jeg også, men man skal ikke ta noe for gitt :) Så jeg er glad hver dag jeg går på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...