Gå til innhold

dårlig syn gir holdningdfeil - er det mulig?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt den ah opplevelsen.

Var til øyenlege med guttungen hin dagen, og det viser seg at han må ha briller.

Så tok jeg en liten sjekk selv, og jippi der ryker det en tusenlapp til. Må ha briller jeg og.

 

Så sitter jeg her foran pc-en da, fremdeles uten briller og tar meg i å lure på hvorfor jeg hele tiden har så vondt i ryggen.

-joda når jeg sitter foran tv,n pc, bøker eller annet som krever t jeg ser på hva jeg gjør så vil jeg helst ha nesa lengst mulig oppi det jeg gjør på og for å se.

 

Så nå konkluderer jeg nesten med at ryggplagene og holdningsproblemene mine kanskje skyldes at jeg alltid myser og synker sammen i overkroppen for å komme nærmest mulig det jeg holder på med.

 

Kan det være hold i dette, eller lurer jeg meg selv til å tro at jeg i all min genialitet har funnet en sammenheng ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være en sammenheng mellom smertene du har i ryggen kan skyldes synet, ja. Jeg tror iallefall at det er en sammenheng der. Jeg bruker selv briller, og har gjort det siden jeg var lita. I voksen alder har jeg hatt problemer med rygg/nakke, og har blitt bedre etter at jeg fikk byttet briller. Var til utredning på sykehuset, og de gjorde en liten korrigering av de brilleglassene jeg hadde. Jeg strevde veldig med å se helt tydelig, for å få til det måtte jeg vri litt på hodet. Dersom jeg så rett fram ble synet utydelig. Dette førte selvfølgelig til problemer i nakken etter ei tid. Nå er det ei stund siden jeg byttet brillene, og kjenner på at jeg igjen begynner å vri på hodet for å kunne se klart på avstand. Snart tid for ny utredning da antagelig. Jeg plages også med hodepine innimellom, spesielt dersom jeg har gjort noe som krever godt syn (lesing, håndarbeid ol.). Tror det kan komme av at jeg anstrenger meg veldig slik at musklene i nakke og øvre del av rygg blir slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...