Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Så jeg har noe å sammenligne med. Hvor lange setninger snakker de? Hva andre ting kan de?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Hvorfor sammenligne? er vel den alderen hvor det skjer mest og blir stor forskjell på de små. Jenta mi kan alle farger, 6-7 bokstaver, Snakker i fulle setninger, like bra som en på 4 år, sluttet med bleie 2 år og 3 mnd, Har sluttet med nattbleie, kan "telle" til 20, kan massevis av sanger og regler, kan protestere vilt på alle forslag om aktiviteter, hyle så høyt at speil knuses, smøre brødskiven sin selv, hjelper å dekke bordet, pusse tennene sine med litt hjelp, sette på en dvd-film, tygge tyggis uten å svelge den, trøste meg når jeg er lei meg, gir klem og kos til storesøsteren, løper konsekvnet motsatt vei av hva vi skal, tømme melk utover gulvet, spiser selv og hun bruker smokk når hun skal sove :-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 hei! jeg er pedagog og jobber med barns språk, for all del ikke sammenlign barns språk. alt er normalt i så tidlig alder. så lenge barnet ditt har god forståelse, og skjønner det meste du sier eller ber om så er det ingen fare.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Gutten min kan løpe fort, men ikke hoppe. Spise rennende mat med skje uten å søle. Hjelpe til med å henge opp klesvask, rydde ut av oppvaskmaskin ol Krabber fortsatt ikke ut av sprinkelsenga si. Han kan korte setninger som "hade pappa" "hei mamma" "sitte her", men setter ikke sammen flere ord. Sier kun et fåtall ord rent, men vi nærmeste forstår mye av det han sier (isk (fisk), biii (bil), uss-uss (pusse tenner), bippi (pipp-pipp), ilk (melk) ol. Han ligger et stykke bak språklig tror jeg. Tar på seg gummistøvler selv, men ikke joggesko. Kan ta av seg bleie og bukse selv, men ikke genser. Sluttet med smokk unntatt når han sover. Bæsjet og tisset i do et par ganger, men vi har vært slappe med trening så han bruker konsekvent bleie. Hører etter på butikken eller ute blant folk, forstår at "nei vi skal ikke ha kjeks idag", også gir han seg med det. Kose masse med mamman og pappan sin. Hjelper til med vasking og vanning av blomster.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 min sønn : * sluttet med bleie da han var 1 år og 11 mnd. * tar av og på klær *tar av og på all slags sko * snakker som en 4åring sa de på helsestasjonen. *forteller hele eventyret om bukkene bruse *kan "alle" barnesanger *kan navn på de aller aller fleste bilmerker *smører på smør og tar på pålegg selv. vanskelig å vite hva du igrunn lurer på, bedre at du spør!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Hei. Jeg er ikke redd for at datteren min ikke snakker nok eller forståelig, hun snakker forståelige, nesten rene setninger på 8-9 ord Jeg syntes bare det er gøy å høre hva andre 2 åringer klarer og. Alle barn er forskjellige og utvikler seg ulikt på forskjellige nivåer. HI
Monajenten Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 Da gutten min var nøyaktig 2 år, kunne han veldig få ord. Da han var to år og 3 mnd snakket han omtrent rent, og i setninger. Vi kunne ha en ordentlig samtale. Det skjer vanvittig mye i den alderen, og det er bare dumt å sammenligne, ihvertfall hvis du føler hun kan lite. Det kan hun helt sikkert ikke. Noen barn "sparer" opp alt, og begynner plustelig å bable i vei med lange setninger.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Jeg er ikke redd hun kan lite. Hun har siden hun var 18 mnd kledd på seg inneklær og fra rett før 2 års dagen kledd på seg alt av klær og sko. Hun klarte nesten å skifte bleien selv og.Jeg syntes bare det er gøy å se hva andre barn kan og. Er det så vanskelig å forstå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå