Gå til innhold

når fikk dine unger sove over hos besteforldre eller andre alene.??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg hadde fødsels deprisjon.

så mini sov borte første gang hos bestemor når han var 3 uker.

hun bodde 3 min gange unna meg.

 

syns de foreldrene som venter til ungen er ett år +++ er litt for avhengige av barnet sitt.

vil du ha fri, så kan du jo legge ungen din hos bestemor selv, og dra på kino, eller hva du vil. dra hjem til bestemor, stå opp med ungen din selv. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er best for barna?

så det er forferdelig om barnet sover borte når den er liten?

jeg er superglad barnet mitt har en bestemor som selv spør om og få passe sitt eget barnebarn :) han er bare ett år nå, men de to har knyttet ett sterkt bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 3 uker tror jeg. Det som bestemmer når barnet kan sove over her er ammingen. Den må være såpass i gang at det går greit med pumping osv. Også må jo ungen ta flaska greit selvfølgelig. Tror ikke ungen tar noe skade av det. Er jo bare en natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort noen har vært villig til å ha dem på overnatting ;)

 

Svigerforeldrene mine er gamle og sykelige, de kan ikke ha barna på overnatting. Foreldrene min er skilt og begge etablert på nytt, pappa har barn som er yngre enn mine to eldste. Ingen av dem har noengang spurt om å få ha barna på overnatting..

 

Har likvel hatt barnevakt over natta et par ganger (vært i bryllup o.l.)

Eldste var 8 mnd da han hadde en overnatting hos mormor, nest eldste var 1,5 år da han sov en natt hos mormor.

Jenta mi på 3 år har aldri sovet borte og det har heller ikke minste på 1,5 år.

 

Men man får ikke fire barn for å ha "aleneferier" uten barn og "frihelger" uten barn, jeg visste på forhånd at barnevakt ikke var en selvfølge. Jeg tror ikke barna lider under å ikke ha overnattet borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nå, er jo mange år siden han var liten :o) men tipper rundt 6 uker gammel første gang han var hos mamma og pappa. Så var det når han var rundt tre måneder og etter det har han vært borte hos familie,venner så mye han selv vil eller når jeg har hatt behov for hjelp/pass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det om ca hundre år ;p

 

Tror neppe det er noe som kommer til å skje på det første året her ihvertfall. Det har ikke noe med å ikke la babyen få et forhold til besteforeldra sine, men jeg veit med meg selv at jeg ikke vil klare å slappe av og kose meg hvis hun skal sove borte, og da er jo hele poenget med barnepass borte. Det er viktigere at det er rett for oss, enn hva besteforeldrene ønsker.

 

Jeg er "alltid" hjemme, og sånn vil det helt sikkert fortsatt være når jenta vår kommer, så det er ikke behov for pass. De kan være sammen med henne på dagtid istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, er en stund siden. Men husker at mamma passet når jeg var på reunioin, da var hun 4 mnd. Hun tok ikke flaske, så ble litt vanskelig.

 

Jeg hadde niesen min på overnatting da hun var rundt samme alder. Foreldrene var i bryllup. Hun tok flaske, var blid som en sol og laget ikke noe problem for tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 mnd den eldste, den yngre var rundt 1 år. Sover hos de en gang i året da de bor 2 timer unna og har mye å gjøre. Ellers ingen barnevakt ol. selv om man blir anbefalt alene tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca.3.mnd :o) Han hadde det veldig fint, var verre med meg som bekymret meg for alt mulig, hehe :o)

 

Nå er han snart 7 mnd og har sovet borte noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes seriøst synd på de små barna som er på overnatting SÅ tidlig som 6 uker. Også 3mnd for den saks skyld. Kanskje slike foreldre ikke burde hatt barn, for om de ikke har bedre omløp i hodet til å ikke skjønn at det IKKE er for barnts beste så burde de ikke hatt barn.

 

Sorry, men det er min ærlige mening, kan ikke noe for det! Men slik ser jeg på saken. Barna kan sove over når du ser og føler barnet er klar for det og det kan du ikke SE når barna er SÅ små! Stakkars små:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "stakkars" jenta mi var 3 mnd når hun sov over før første gang hos bestemor og bestefar. Hun er flaskebarn så ble ikke noen store forskjeller for henne angående måltider.

 

Nå er vi ikke festemennesker i det hele tatt, så når vi har barnepass er det fordi besteforeldre har spurt om å få låne henne. Vi koser oss hjemme bare. Besteforeldrene bor 10min unna så dersom noe skulle skje er det ikke noe problem å hente henne på kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde hos mamma de 3 første mnd. han sov der alene 1 natt når han var ca 5 mnd. de har et nært og godt forhold og han sover der fortsatt ca 1 natt annenhver mnd. er nå 2.5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det vitner om egoisme fra deres (besteforeldrenes) side. Neppe den lille de tenkte på når de spurte om å få "låne" baby en natt. Flaskebarn eller ei, føler nesten du satt besteforeldrenes ønske høyest her, og ikke den lille. Selv om det var godt ment fra din side. Bra du var 10min unna iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var 6 uker første gang han lå over. Er nå 5 år og stortrives hos mommo :) Bra for både oss og han det.. Vi får litt "kjærestetid" og gutten får knytte bånd med familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt oppriktig syns jeg mer synn på de som ikke får mulighet til å bli vant med å sove borte. En baby på 6 uker merker ikke om mor er borte 3 minutter eller ett døgn. Langt værre er det med den 4åringen som plutselig, for første gang i sitt liv må sove hos fremmede mennesker i en akutt situasjon pga feks ulykker eller sykdom i nær familie. Da hadde det vært fint om han fra før hadde vært vant til å sove hos andre enn hos mamma. Og jeg har som assistent i skolen vært borti barn som ALDRI har overnattet borte, og plutselig blir "eskludert" fra å overnatte på skolen eller på telttur eller hos venner fordi de ikke tør, eller fordi foreldrene (mamma helst) ikke kan gi slipp på babyen sin (som faktisk snart er konfirmert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker var sønnen min, og han har gjort det gjevnt etter det og han STORTRIVES sammen med de. og de som mener barna tar skade av det er jo helt på jordet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...