Gå til innhold

din beste dessert!?


*betty*spaghetti*

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på dessert idag, men blir nedstemt når jeg sier riskrem! :( Forsåvidt er jeg jo enig at det holder jula til, men det er jo så godt! :)

Hva er din beste dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er svak for sjokolade, så hjemmelaget sjokolademousse er en favoritt hos meg :)

Gjerne en blanding av hvit og mørk mousse ogå, feks med bær om man skal ha gjester.

 

Tilslørte bondepiker- eplemos,pisket myk krem med masse vanilje i, og brødsmuler eller girljer(?) mel med sukker.

 

Sitronformasj er deilig etter tung mat.

 

Karamellpudding med krem

 

Seongens bær med vaniljesaus, evn varme bær med is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm smuldrepai med kald vanlijesaus er fantastisk synes jeg. Lager da paien med enten rabarbra eller bær og smuldrer paideigen over. Steker 20-30 min i vonen og kjøler litt ned til den er varm-lunken og serverer med iskald vaniljesaus. Mmmmmm.... Dessverre full i kcal :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is og jordbær :o) Er det ikke jordbær sesong så er det is med peanøtter, nonstopp og sjokoladesaus som stivner :o)

 

Men karamellpudding med saus og krem er også veldig godt :o) Hjemmelagd er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pastis parfait!!

(en slags eggedosis med pastis oppi fryses i glass, og dekoreres med hjemmelagede sjokoledehjerter ved servering)

 

Ellers er jo sjokoladefondant også relativt godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ofte fruktdessert når jeg har besøk, for å balansere med alt annet tungt som serveres til middag.

 

Liker å putte bær (blandet) i ildfaste former (beste i porsjonsformer), evt. strø litt vaniljesukker på. Deretter lager jeg en lokk med marengs, og setter det under grillen noen (få!) minutter til det er blitt gyllen.

 

Deilig, enkelt og raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å plukke ut en bestemt der altså, jeg elsker alt som er søtt! Er veldig gla i svigermor sin karamellpudding, min brors creme brulè, min mors fruktkompott, sjokolademousse med vaniljesaus og mislykket sjokoladekake med is. Men jeg må nok si at den absolutte fovoritten er mokkafromasj. Det bare smelter på tungen, og passer etter de fleste typer mat. Tror jammen jeg må lage i helga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ så mye godt! :) :) Nå kan jeg jo nesten spise dessert hele helgen :P he he.

Ble riskrem på meg igår med iskald bringebær saus :) Det var fantastisk, synd jeg proppet meg på middag først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er forresten bringebær, helst med ikke noe annet på.

Eller solvarme jordbær, eller blåbær. Mmmmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste jeg vet er mangobiter og bringebær med vaniljekesam og så en bit god brownies ved siden. MMMMMM

 

I hverdagen blir det ofte fruktsalater i mange varianter eller bær fra fryseren. Det er både sundt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...