Gå til innhold

Noen spørsmål ang eggløsnings testene til billigtester??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne i min første eggløsnings test periode så er litt blank når det gjelder de testene. Begynte å teste på mandag, dag 10 etter første dag av siste mens. Har fått opp 2 tydelige streker hver dag.. virker som de er sterkere i dag på dag 13:D Men må test streken være like bred som kontroll streken også? Syns test streken er like sterk men den er tynn?!! hmm.. har hatt 28-29 dagers sykluser regelmessig, når bør jeg egentlig forvente el? ifølge eggløsningskalkulatorer er det på lørdag, men hvis egget slippes 24-38 timer etter positiv test så får man vel positiv test før den dagen? Føler meg som ett stort spørmåls tegn til denne testinga:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man tar utganspunkt i 12-16 dagers lutealfase (ant. dager mellom el og mens), så kan du forvente el mellom dag 13-17. El-testene vil bli positive en dag og to i forveien, vanligvis :)

Strekene trenger ikke å være like brede, men det tror jeg nok den vil bli, hvis du bare venter litt :) Du har noen dager å gå på enda ;)

Så lenge teststreken er like sterk, eller stekere, enn kontrollstreken (den som alltid kommer opp). De vil også gjerne bli sterkere og sterkere ettersom el nærmer seg, så fortsett og test!! Tipper den blir kjempepositiv i morgen eller lørdag!! Når du først får en positiv el-test, så er du ikke i tvil, for og si det på den måten.

Masse lykke til! Håper jeg kunne hjelpe deg litt :)

Skrevet

Jeg har brukt billig-tester sine eggløsningstester og jeg har hatt svak strek (nesten like sterk som kontrollstreken) lenge. Jeg har testet siden 16. august, regnet med syklus på 34 dager. Men i dag fikk jeg se hva som er positiv test, det var ikke å ta feil av. De var like sterke. Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar:D Jeg tok en ny eggløsnings test nå for leste at det var best å teste på kvelden på ett nettsted, og nå er det ingen tviiiil:D Teststreken er mørke lilla og kontroll streken rosa;) Når ca kommer eggløsninga da, er glad jeg fikk positiv test;) Håper det snart dukker opp 2 streker på graviditets testen også, når folk skriver 10/11 dpo osv skriver de dager etter positiv test da? Nå skal vi legge inn gode søknader i dagene fremover hvertfall;):):)

Skrevet

Dagen du får negativ el-test, er dagen du har eggløsning. Dpo begynner ikke før dagen etter, hvis du skjønner. El på dag 1, 1 dpo er da på dag 2 etter el. Så, test til den blir negativ igjen, og da setter du det som el-dato :)

Kan også fortsette sex'en til et par dager etter eggløsningen, bare sånn just in case :P

Skrevet

Tusen takk for hjelpen Drømme stress-less:) Nå ble jeg endelig klok på både dette med eggløsningstestene og forkortelsene;) Hadde positiv test i dag tidelig også, kjenner murringer i eggstokkene nå, så skjer nok noe snart:D Vi får kose oss godt i helgen:p Ønsker virkelig å bli gravid nå etter MA i januar og SA i juli, brukte spiral fra etter MAen til mai så vi har blitt gravide fort før, men aldri brukt noen"hjelpemiddler" Håper det klaffer nå og at den sitter der i 8 mnd:D

Ønsker deg også masse lykke til:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...