Gå til innhold

Jeg fant noen kuler i brystet for 1 mnd siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det 3, nå er det 5 kuler. Har time til legen i neste uke. Har også oppdaget en stor kule på kjeven. Rett før haka. Kan den ha noe med de kulene i brystet å gjøre?

Mannen min mener at den ikke har noe sammenheng med de i brystet, for da ville jeg hatt kuler i under armen og i halsen siden kreft følger lymfekjertlene.

Er det noen her som kan litt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp, her detter jeg fort ned ser jeg. Håper noen kan svare her også :)

Skrevet

Ikke annet å gjøre enn å vente. Men 90% av alle kuler i brystet er kjertler som er opphovnet. Den på halsen er nok en hoven lymfeknute som kan komme av en liten infeksjon som ikke nødvendigvis gjør det syk..Virus eller bakterie.

Men INGEN her inne kan svare på dette. LEgen vil ganske sikkert henvise deg til ultralyd av brystet og kulen på halsen kjenner han nok også på. Så lenge man ikke finne rkuler i lymfene under armene så er nook det på halsen helt uavhengig av hva som skjer i brystet, selv om det verste er tilfelle..

HAdde selv en så stor kul i ene brystet at legen kjente den under klær og bh....Men var bare en cyste, og igjen, unge kvinner får sjelden/aldri brystkreft...

Og en annen ting, jeg synes og ha lest at brystkref oftest blir "avslørt" på andre måter enn kuler..Med endret fasong på brystet, endret farge areola og "uspesifisert væske" fra ene brystet osv...SÅ jeg ville ikke bekymret med enda iallefall:o) Tro det beste, i verste fall får man skuffelsen to gang med å gå slik og bekymre seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...