Gå til innhold

Hva med navnet Bolette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia lofoten!

Skrevet

En av danskebåtene fra Kr.sand het Bolette :)

Skrevet

Hva har lofoten med navnet å gjøre?

Skrevet

Bolette? I mitt hode er det et svært lite pent navn... (Og jeg lurer også på hva i all verden Bolette skulle ha med Lofoten å gjøre?)

Skrevet

Min bestemor heter Solveig Bolette... Synest ikke navnet er spesielt fint, men som andre fornavn kan det funke. :)

Skrevet

Min oldemor het Anna Bolette, syns det er litt tøft.

Skrevet

Nei vett du hva, det er navnet på den gamle danskebåten. Har ikke akkurat positive assosiasjoner til det navnet. Hva het nå de andre båtene? Bolette, Bolero og.....Borgen? Kom plutselig i mimremodus her...

Skrevet

Trodde først det var navnet på et praparat eller noe.

Skrevet

De båtene fikk nok navnet etter mennesket.

Skrevet

Mener du at Bolero også er navnet på et menneske? Jeg trodde det var et klesplagg. Bolette trodde jeg rett og slett bare var et danskebåtnavn, tjihi!

Skrevet

det er fint å kalle opp etter oldeforeldre og tippoldeforeldre. Men tenk om ungen blir lubben da, ei skikkelig bolle.... Jeg har vært lubben/tjukk hele livet og er sikker på at det navnet ikke hadde hjulpet særlig... Selv voksne folk kunne fort funnet på å si noe...

Skrevet

Høres ut som ei skikkelig dundre som boler.. :D

Skrevet

Vi har mange Bolette/Boletta i slektstreet vårt. Har imildertid tekt å la det slektsnavnet gå i glemmeboka, sammen emd Adolf.

Skrevet

Spennende og skjeldent navn. Med tanke på hvor mange merkelige og ukjente navn folk bruker nå for tiden, tror jeg ikke Bolette vil bli sett på som noe uvanlig i klasserommet. Det er 42 Bolette i Norge, i følge ssb.no. Jeg liker det jeg. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...