Gå til innhold

Hva er vanvittig morsomt å "presentere" i 50 års lag?


Suprise!

Anbefalte innlegg

Er vår pappa og bor oppi nord,og har derfor "nordfrahumor" om det kan hjelpe? :)

Min bror ønsker at vi skal finne på noe uten om det vanlige :P ikke vanlige sanger ect..

 

Så tja,jeg er blank. Hjelp oss! ?

 

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage en powerpoint/video presentasjon med bilder fra oppveksten. Da kan du legge på musikk fra 80-tallet når du viser morsomme bilder fra den tiden, du kan legge inn avisoverskrifter, bilder av produkter man brukte den gangen, masse bilder av dere, videosnutter, tegninger, lydeffekter osv. Mulighetene er uendelige egentlig. Har sett slike som har vært så morsomme at vi lå på gulvet og lo.

 

Ellers kan man jo spille inn en hjemmeutgave av "you have been punked", og så vise den på festen:-D Det ser jeg for meg kan være veldig morsomt!! Hehe, men da har jeg ikke sett noen gjort da, men det bør være en enkel sak:) Da må man jo legge det opp etter personen det gjelder.

 

Det jeg kom på i farten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...hva med bildefremvisning? av alle hans hårsveiser eller brilletyper, eller noe annet som har forandret seg mye opp igjennom årene. eller vise frem noe som er spesielt ved han/særtrekkene hans/hvordan dere opplever han som far. og en liten morsom tekst til. eller bare hans liv frem til 50:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

 

Slik powerpoint presentasjon har jeg tenkt på,men er bare en uke til det o store kalas og jeg bor laaaang fra min far så blir litt vanskelig å forberede på kort tid.

....Han fortjener ingen tale fra min side....litt vanskelig forhold:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar vanvittig lang tid å lage en slik presentasjon.

 

Hvis dere forbereder alt på forhånd, burde det ikke være umulig å lage en slik "you have been punked"-video.

 

Hva med ingen av delene om det er vanskelige forhold? Fullt mulig det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roller: Pillarguri, Skitne Sigurd, Rene Reidar, Bestemor, Ingrid fra Seljord, Passopp, Sofaen, og Bordet. og stålampe

 

Det skal utdeles "effekter" (kommer ikke på noe bedre ord i farta)

Pillarguri: Skaut og bærplukker

Skitne Sigurd: Slips og Caps

Rene Reidar: Hatt

Bestemor: Strikkajakke

Ingrid fra Seljord: Kurv,vin,glass,kjeks

Passopp: Hundeband

Sofaen: Skal stå på alle fire

Bordet: Duk og potteplante (skal også stå på alle fire, så bord og i allefall sofa bør være en mann )

Stålampe: Lampeskjerm på hodet

 

I begynnelsen av vår historie befinner vi oss i en tjukk skog, hvor Pillarguri plukker blåbær.

 

Hun synger høyt på per spellemann...........

 

Uten at hun merker det kommer skurken Skitne Sigurd snikende bak henne..........

 

Han griper henne og forsøker og stjele et kyss, men han bommer og treffer albuen hennes i stede......

 

Pillarguri skriker høyt og lenge.......og fiker til Skitne Sigurd i ansiktet...... Han tar og slenger henne over skulderen, men hun hyler og slår han på ryggen. Han går rundt i sirkel tre ganger før han forsvinner med henne.

 

 

 

I mellomtiden i Bestemors hus sitter Bestemor på sofaen, sur og sint.... Den gamle kjøteren Passopp, går over gulvet for og slikke Bestemors hånd. Han slikker helt opp til albuen..... Bestemor sparker til hunden. Passopp legger seg under Bordet..... Så kommer Skitne Sigurd med den hylende Pillarguri over skulderen inn i rommet.....Bestemor hyler.....Skurken sier hold kjeft, de gamle hurpe......Jeg ta Pillarguri og alle pengene dine.... Passopp styrter bort og biter i skurkens legg..... Pillarguri faller ned skulderen hans og besvimer på gulvet....Skitne Sigurd sparker til hunden.... og hunden bjeffer på skurken.... Så går Passopp bort til Pillarguri og forsøker å vekke henne ved og slikke ansiktet hennes.... Da ingenting hjelper, går han bort til bordet og begynner og gnage på bordbenet.....

 

Plutselig kommer Rene Reidar inn og roper: Her er jeg for og redde dagen.....Pillarguri reiser seg og roper: å min elskede Reidar....De omfavner hverandre... Reidar sier: Jeg elsker deg, du mitt prektige dukkefjes....Pillarguri sukker og sier: Du min vakre prins.... og de kysser hverandre om og om igjen.... Plutselig stormer skurken til og slår ned Rene Reidar..... Nok en gang besvimer Pillarguri, og denne gangen faller hun på Sofaen......Bestemor klapper henne på kinnet mens hun gråter. Barnet mitt, barnet mitt, hva har jeg gjort galt.... Rene Reidar ruller opp skjortearmene og viser frem musklene sine, Skitne Sigurd begynner og skjelve, og knærne hans knekker sammen..... Reidar varmer opp med og jogge på stede...... Skitne Sigurd forbereder seg til slåsskamp med 10 armhevninger..... Rene Reidar begynner også med armhevninger, og Skitne Sigurd ser sitt snitt til og slå Reidar i hodet....Reidar faller bevisstløs om på gulvet....

 

Hunden prøver og glefse til skurkens legg, men skurken sparker til ham....Hunden går og legger seg under Sofaen....Bestemor hyler: Din fæle skurk! Sofaen bryter sammen....Bestemor reiser seg og går mot skurken med mord i blikket...

 

Hun roper "CAGGA-WOH" og med ett velrettet karateslag i hodet hans, faller han sammen død om på gulvet... Hunden begynner og slikke skurken i fjeset, men Bestemor kaster hunden ut av huset...

 

Pillarguri våkner til, og stormer bort til Rene Reidar... Hun forsøker å gjennopplive ham ved og kysse han på nesen....Reidar våkner....

 

I mellomtiden har Ingrid fra Seljord, Pillarguri´s søster kommet gjennom skogen med hjemmelaget vin og kjeks for og feire sin søsters forlovelse med Reidar... Utenfor blir hun angrepet av hunden, som glefser, gjør og uler om hverandre...Men Ingrid klarer og få hunden unna....Ingrid trår inn i rommet, og alle samler seg rundt Bordet for og nyte vinen og kjeksene...

 

Og siden levde de lykkelige i alle sine dager....

 

 

 

Slutt

 

 

 

 

 

 

Ser kanskje ikke så morsom ut når man ser den sånn her, men det er rasende festlig, spesielt om det er mange som ikke vært med på den før :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en ganske artig takk for maten sang også, om du er interessert. Hvor man synger et vers som lyder :

 

Melodi: Lille Petter Edderkopp

 

Fint å være bever en bitteliten stund.

Maten den var deilig, og magen har blitt rund.

Hviter fine tenner har alle sammen fått,

å få være bever er flott-flott-flott-flott flott! Synges minst 2 ganger

 

 

Alle får utdelt to sukkerbiter som skal opp under overleppa. Garantert latter ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...