Gå til innhold

Flaskesterilisator og vask!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en helt ny elektrisk flaskesterilisator...med den følger det med rensepulver som skal brukes hver 4 uke står det...er det nødvendig å bruke det nå?altså før jeg tar den i bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, holder å vaske den med en fuktig klut, gjerne med såpe, skylle den godt og sette på en vanlig damping. Rensemiddelet er mer for å løse oppb bla kalkrester.

Skrevet

Nei, det pulveret fjerner kalkbelegg og det får du ikke før du har hatt maskinen en stund. Et par zalosprut og slylling holder lenge. Den blir tross alt sterilisert på innsiden når den brukes:)

Skrevet

er det nødvendig med zalo?står at det skal ikke brukes noe antibakterielle midler for rengjøring av sterilisatoren...

Skrevet

Neida, du kan fint bare skylle den. Men den vanlige Zaloen er vel ikke antibakteriell?

Jeg har brukt litt (en dråpe) både før jeg tok den i bruk og før hver rensing. Tror ikke den har tatt noen skade av det, men hvor nødvendig det har vært vet ikke jeg. Bare husk å skylle godt om du bruker det.

Mannen min vasket den en gang og da hadde vi såpe over hele kjøkkenbenken. Er vel ikke nødvendig å fortelle at han ikke hadde skylt godt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...