Gå til innhold

hva med kiera/kira??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil oppkalle ungen etter et billig bil merke?

Høres litt dumt ut på norsk

Skrevet

Hundenavn.

Hva med Dagros eller Stjerna?

Skrevet

hmm... liker Kira jeg... :/

hi

Skrevet

mange barn har jo hundenavn og omvendt. Synes du skal ta det hvis du liker det :)

Skrevet

hmm... vanskelig med navn... men vet om ei jente som heter det og falt sånn for det. Visste ikke at det var et hundenavn!

hi

Skrevet

Vetbare om hunder som heter slike navn desverre.

Men om du liker det, hvorfor ikke?

Er jo mange hunder som heter Sara, Tina, Lars og slik også:P

Skrevet

Er det jeg og tenker... og føler at i "dagens samfunn" er alt lov.

hi

Skrevet

Naboen har en hund som heter Kira... Men på den annen side så vet jeg om noen som har en hund som heter Lisa.

Liker man navnet så kan det såklart brukes.

Skrevet

så søte dere er :) får gruble litt til på det.

Er det lett at barn blir mobbet pga navnet i dag?

hi

Skrevet

Jeg har hørt det på både mennesker og dyr, så noe direkte hundenavn vil jeg nå ikke kalle det.

Om du falt for det så bruk det og blås i hva andre synes.

Jeg hadde noen i familien som sa rett ut at de syntes navnet på sønnen vår var stygt og vanskelig (han heter Edward) ja vel sa jeg, men det er det vi har bestemt oss for og det er det navnet det blir.

Det er VI som skal gi barnet navn og ikke dere. Etter på ble det stille ;-)

Skrevet

Nå til dags fins det så mange "rare" navn, så tror ikke Kira skiller seg ut noe særlig :) Go for it !

Skrevet

Jeg vet om ei jente som heter Kira:) Det er veldig søtt navn det. Og absolutt ikke noe som bare brukes på hunder.

Skrevet

Jada, gi nå ungen et hundenavn og sett henne i bånd når hun begynner å gå så får du to ting i en.

Skrevet

Vet du, jeg tror ikke barn i dag ser på andres navn på samme måte som vi gjorde noen tiår tilbake.

Det er mye mer innvandring i dag, og med det kommer "uvante" navn. I tillegg reiser vi mye mer, vi er mye mer internasjonale en vi noengang har vært - pga internett og TV osv. Så vi får nye impulser og tar i bruk mange "nye" navn.

Og dersom unger vil være ekle med hverandre, så er det ikke sikkert at det er Kira det vil gå ut over. Det kan like godt være Ingrid.

Skrevet

så koselig med så mange hyggelige kommentarer!!! TUSEN takk alle dere!!!

Skrevet

Bare hyggelig.

Mulig du får svarene du ønsker inne på navnforumet, her inne kommer svarene rett fra levra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...